Senaste nytt › Forums › gbg trakten på sydligt?
-
gbg trakten på sydligt?
Publicerad av anonym-anvandare på 21 september, 2003 vid 19:32mycket vind från syd imorrn!!Nån som har några feta tips förutom gottskär?E askimsviken ok?
´Hang loose!!1
anonym-anvandare svarade 21 år, 2 månader sedan 6 Medlemmar · 14 Svar -
14 Svar
-
JOHN_J_RAMBO
Gäst21 september, 2003 vid 19:35SYDVÄST ViLL Vi HA.
Sist jag var där var det för mycket sydligt..blev inge bra då.
Lite kännsligt ställe det där. -
så vart drar vi morrn då?det kanske blir lite väst än då?Eller orkar man masa sig ner till apelviken?
-
Sydligt funkar ju fiskebäck bra på…men platt och choppigt..(öh?). Ska du ha vågor får du dra till Läjet.
Dit dra jag imorgon eftermiddag…om prognoserna stämmer…hrrmpfhh… -
Funkar verkligen Läjet på rak S? Blir det inte frånland då?
-
Läjet på Syd=inget bra!
Torkelstorp (Kungsbacka)är helt okay om man sufar över till andra sidan. Där blir det lite vågor och jämförbart med Askim på Sydväst!
Just nu blåser det 160 “grader” på Onsala då funkar ju inte Askim.
Gottskär funkar ju okså på sydost!
Knepigt idag med andra ort! Man vill ju inte åka till fel ställe idag. -
Seglar du en bit ut från hamnen blir det mindre byigt och vågorna vrider in till sideshore. Men det beror ju på om man prioriterar vind eller vågor. Jag tar gärna lite byig vind om vågorna är bra. Har haft jäkligt bra segling i Lejet vid syd, allra bäst blir det om det vrider från SV till SSO. Blir side-off då och fint som fläsk.
-
Drar nog ner till Åsa så fort jag kommer ifrån jobbet…
/Jonas
-
Ja, vrider det upp mot SV blir det Åsa stenudde…Jag drar vid 3-snåret. Så vi ses kanske =)
-
Nä, det ska vara minst SV. Helst SV vridande till V. Ser inte ut att vrida upp så mkt idag, enl DMI iaf. Men vi får väl se…
-
Hur är det med sjögräset i Torkelstorp nu?? Var där för en månad sedan och då var det som att köra i smör… fast sämre.
-
Sydlig vind nu (180°, runt 12 m/s
hmm… DMI uppdateade nyss, i morgon verkar det gå av.
14- 18m/s, norr om Gbg 18 eller merNu lever livet !!!!
Logga in för att svara.