Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › GC (POZO) bra jan-febr, nån som vet?
-
GC (POZO) bra jan-febr, nån som vet?
Posted by aerial-arnie on 2 december, 2001 at 11:32läste i några brochur att i jan-febr pozo, vargas och bahia har 65-75% av dagarna mer än 10m/s. Nån som vet om det stämmer?
aerial-arnie replied 23 years ago 4 Members · 5 Replies -
5 Replies
-
11 januari till februari förra året hade vi lätt 70% över 10 m/s. Det blev några 6.3 dagar i Bahia o Aguila men mest 5.3 i Pozo.
Hoppas det blir lika bra i år, åker 10 januari =)
/stefan
-
yihaaaaa, det låter ,mycket bra. Jag tar med allt mellan 7.0-4.0 (freestyle o wave) då blir det antagligen surf varje dag! Jag tänker också åka vid mitten av januari, men snål som jag är väntar jag på sista minuten resor. Nu kan man t.ex. åka 1 vecka till GC för 1300:- inkl boende. Skitbiligt! Man struntar i åka hem, söker nåt annat boende och ser hur det blir 4 veckor senara med resan hem!
Tack för dina uppgifter
-
Jag har funderat på att åka iväg lite senare, typ februari/mars. Någon som har erfarenhet av vindarna i Pozo då?
-
Är det lätt att få tag i flyg hem därifrån efter de 4 veckorna? Jag hade lite problem när jag skulle hem från lanzarote, flög till glaskow buss till london flyg till malmö buss hem, till gävle. Hur får man tag i nått billigt boende när hotell veckan tar slut?
Johan -
boende kan du alltid hitta, eller surfa till http://www.cutre.com dem hyra ut lägenhet (ägara, jonas är ju svensk!). Förförra året gjorde jag samm på lanza, det fanns inte så mycket men på slutet hittde jag nåt för 1500:- ändå! det löser sig alltid!!
Log in to reply.