Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Ge mig tips om kläder!

• Ge mig tips om kläder!

Publicerad av anonym-anvandare på 14 februari, 2000 vid 07:32

Hej på er surf vänner!
    Skulle behöva lite hjälp av er, har aldrig varit ute så här tidigt på året och surfat, vad är de bästa plaggen för surf i de temperaturer som råder nu?
    Vad FUNKAR bäst???
    Hanskar? torrdräkt? skor? luva? mm. mm.

Tacksam för alla svar!
    SURF ÅT ALLA!

anonym-anvandare svarade 24 år, 11 månader sedan 2 Medlemmar · 10 Svar
  • 10 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    14 februari, 2000 vid 10:14

Kanske bra om du skriver var du bor…

• anonym-anvandare

Medlem
    14 februari, 2000 vid 10:46

Jag som skrev “Ge mig tips om kläder” bor i Varbergs trakterna, och brukar surfa där.

..nu kanske jag kan få lite tips?…

• anonym-anvandare

Medlem
    14 februari, 2000 vid 10:50

Hej jag kan ju berätta vad jag kör med och det funkar väl okay.
    NP-eclipse den utan dragkedja med en tunn shorty under sedan har jag en väst med huva över detta på händerna sitter ett par handskar med hål för handflatan, där tejpar jag mellan dräkten och handsken, på fötterna är det ett par vanliga v-skor med ett par strumpor under. Många polare kör med typ craft underställ under t-dräkten alt en tunn fleece. Det är en balansgång mellan värme och rörelsefrihet.
    Nära till bilen och en thermos med något varmt är också bra. Korta pass på vattnet och korta pauser är att rekommendera.
    /Anton

• anonym-anvandare

Medlem
    14 februari, 2000 vid 10:55

Craft-underställ under våtdräkten, ullsockar i skorna, slithandskar plus tumvante med öppen handflata också huva naturligtvis. Sedan kan du köra året runt. Vågridningen blir naturligtvis lite lidande med tjocka handskar men med domnade händer kan man inte göra så mycket heller.
    Vågsegling i Sverige är mer vinter- än sommarsport om man nu inte nöjer sig med två dagar per år.

cebe

• anonym-anvandare

Medlem
    14 februari, 2000 vid 10:59

testa underställ, så länge man håller sig ovanför vattenytan är det rent av svettigt

• robin

Medlem
    14 februari, 2000 vid 15:01

Hur funkar craftunderställ när de är våta? Håller de värmen bra ändå?

/Robin

• anonym-anvandare

Medlem
    14 februari, 2000 vid 16:20

Om du ligger mesta tiden i vattnet spelar de ingen roll men klarar du av att stå upp större delen av tiden då värmer de gött. De är ju gjorda för att hålla dig varm och transportera bort fuktigheten fråm kroppen.De gör även att vatten utbytet mot kropppen blir mindre.

• anonym-anvandare

Medlem
    15 februari, 2000 vid 10:24

Nej, tyvärr kräver denna kombination att man kör lite safe, efter en lång stund i vattnet kan jag tänka mig att det är trögt att komma igen men för mig är det händerna som kyls snabbast om man går ner sig.
    cebe

• anonym-anvandare

Medlem
    15 februari, 2000 vid 17:09

Att understället transporterar fukt kan jag gå med på men hur är det med neoprenet i torrdräkten som som bekant inte släpper in så där jättemycket fukt?

/Fredde

• anonym-anvandare

Medlem
    15 februari, 2000 vid 18:57

glöm fukttransporten, det är inte svårare än att långkalsonger värmer på vintern, syntetiska underställ har dessutom den fantastiska egenskapen att värma trots att de är blöta vilket gör dom utmärkta under våtisen
    fuktransport i en våtdräkt?………..

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Ge mig tips om kläder!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.