Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Slalom, Speed & Racing › Geko 201 forfarande rekomenderad?
-
Nä, jag kollar inte heller på aktuell hastighet när man ligger i 30+, men upp till ca 25 knop brukar gå bra.
Men vitsen är ju att man kan kan ställa in vad man vill skall visas med stora siffror, väljer man att se maxhastigheten istället så ser man den väldigt lätt under tex kryssen upp inför nästa snabba vända, något som är svårt med de mindre siffrorna.
-
The_Novice wrote:Nä, jag kollar inte heller på aktuell hastighet när man ligger i 30+, men upp till ca 25 knop brukar gå bra.
Men vitsen är ju att man kan kan ställa in vad man vill skall visas med stora siffror, väljer man att se maxhastigheten istället så ser man den väldigt lätt under tex kryssen upp inför nästa snabba vända, något som är svårt med de mindre siffrorna.
Shit asså, gör du 25knop på kryssen :shocked:
E de med 201an eller går det bara med den andra också? -
Knatte
Gäst22 juli, 2006 vid 18:00flensted wrote:The_Novice wrote:Nä, jag kollar inte heller på aktuell hastighet när man ligger i 30+, men upp till ca 25 knop brukar gå bra.Men vitsen är ju att man kan kan ställa in vad man vill skall visas med stora siffror, väljer man att se maxhastigheten istället så ser man den väldigt lätt under tex kryssen upp inför nästa snabba vända, något som är svårt med de mindre siffrorna.
Shit asså, gör du 25knop på kryssen :shocked:
E de med 201an eller går det bara med den andra också?Med en Hypersonic, gör du faktiskt lätt 25 knop på kryssen 😉 Har du bara tryck i prylarna, så är 25 knop ingen match…
Sedan att det inte går så många knop snabbare på halvvind/slör är ju en annan femma:smirk:
-
Kör också med en Foretrex 101:a och är helnöjd. Köp bara ett gäng laddningsbara batterier och man är i hamn. Man kan ju få vy med stora siffror men man kan ju inte kolla på dom ändå som Tobhed sade. När man faller av och farten ökar ger det rätt mycket annat att koncentrera sig på.
//Jonas
-
Det finns ju annat än slör på maxfart i svåra förhållanden. Jag upplever det ungefär som The_Novice beskriver det. Man kör en max och vill kolla lite medan man kryssar tillbaka. Vill stanna så lite det bara går. Om man kör 1h eller bara kör långa ben (i Fiskebäck kör jag ofta ljuvliga 2 distansminuter innan jag måste gippa) vill man också snegla ibland för att se om man är på ett bra spår.
Olika personer har olika preferenser. Jag saknar större siffror på Geko:n, andra gör det inte.
-
Snegla på GPSen när man kryssar tebax? I marginella förhållanden? Definitivt! MEn blåser det såpass att det går riktigt fort lär man vara hysteriskt överriggad på kryssen, och då vill man inte heller rikta uppmärksamheten från det man pysslar med.
Men naturligtvis är Foretrexen bättre än Gekon. Men Gekon är ju billigare.
-
Tycker inte att prisskillnaden är särskilt stor i praktiken. Fortrex 201 sälj ju helt komplett med laddningsbart batteri, laddare, och data kabel.
Detta måste man ju köpa till Gekon (har man redan batterier och laddare så är det ju bra, men datakabel tillkommer ju alltid…)
-
Knatte
Gäst23 juli, 2006 vid 15:20Jester wrote:Snegla på GPSen när man kryssar tebax? I marginella förhållanden? Definitivt! MEn blåser det såpass att det går riktigt fort lär man vara hysteriskt överriggad på kryssen, och då vill man inte heller rikta uppmärksamheten från det man pysslar med.Men naturligtvis är Foretrexen bättre än Gekon. Men Gekon är ju billigare.
Det skiljer ju ca 80 kr mellan Foretrex 101 och Gecko 201, enligt Pricerunner. Ett ganska lätt val med andra ord:tongue:
Det gäller ju bara att ha några laddbara batterier med sig, så kan man köra långa sessioner utan problem :laugh: -
Det är väl bra att smaken är olika, men erkänn att det är spelen i Gekon som lockar!!! 😀
-
Har inte ens provat spelen. Köpte Gekon för prisets skull. Men hade nog köpt en Foretrex idag… Samma hårdvara i dom iaf.
Logga in för att svara.