-
Gemensam bräda!!
Är en återfallssurfare som inte surfat mer än enstaka ggr/år de senate 10 åren. Har under alla år krånglat med för små gamla slalombrädor som gjort att mina utveckling inte blivit någon utveckling!! Kommer nu att köpa nya prylar och har fastnat för Starboards GO-brädor. Jag vill ha rejält med bredd och volym så jag kommer igång och kan surfa även när vinden är svag så jag får mycket tid på vattnet! Det är oxå tänkt att min flickvän ska kunna lära sig på brädan. Nu kommer jag till min fråga..
Jag kan inte bestämma mig för vilken volym brädan ska ha för att det ska räcka till, samtidigt som jag helst inte ska tröttna direkt.. jag vill nämligen oxå kunna ha brädan som lättvindsalternativ även när jag blivit lite duktigare och kanske skaffat mig en mindre bräda!! Jag väger mindre än 70 kg och mina färdigheter på vattnet är begränsade till planing och en del halvlyckade gippförsök!!Alternativen är 139, 155, 170 osv..
Någon som har erfarenhet av dessa brädor som vet om detta kan vara ett bra alternativ?
Logga in för att svara.