Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing genomblöt kite, vad gör ni?

  • davids

    Medlem
    9 juni, 2010 vid 07:56
    maackaan;615947 wrote:
    Packar du ner en blöt kite i väskan och låtar den stå i en vecka så är det ju inte gött direkt. Börjar lukta illa och typ mögla 😛

    Inte om det är saltvatten den är blöt med. Mögelorganismerna har extremt svårt att frodas i salt. Har du däremot av någon outgrundlig anledning sköljt av kiten med sötvatten och packat ner den kommer den, ganska snart, börja mögla.

  • smaskens

    Medlem
    9 juni, 2010 vid 08:12

    Mögel är hälsofarligt. Jag vill inte ha en möglig kite liggandes i lägenheten som sprider mögelsporer. Bättre att torka den.

  • rydstrom

    Medlem
    9 juni, 2010 vid 08:16

    Surfa bara när det är sol, och skit i att krascha den i vattnet 😉
    Jag tror aldrig jag har torkat min kite, men så luktade den lite skumt ett tag oxå.

  • davids

    Medlem
    9 juni, 2010 vid 08:17
    smaskens;615969 wrote:
    Mögel är hälsofarligt. Jag vill inte ha en möglig kite liggandes i lägenheten som sprider mögelsporer. Bättre att torka den.

    Är det som sagt av att ha badat kiten är blöt, dvs saltvatten, tar det antagligen år innan den börjar mögla. Jag har haft en blöt kite nerbpackad en hel månad när jag var skadad, glömde att den var blöt. Packa upp och körde den 1 månad senare, absolut inte problem. Ingen doft, missfärgning, ingenting.. Du ska inte kita på bra jäääävla länge för att kiten ska börja mögla (med saltvatten på sig)

  • nille85

    Medlem
    9 juni, 2010 vid 08:19

    Tror jag ska försöka köra på att hänga upp den i torkstället på balkongen (en stång på två ben) och undvika kvällssolen, läst att UV är skadligt för kiten (?!) Har svårt att tro att bladders kommer ur position då struttarna hänger horisontellt och det isf skulle va LE bladdern, men det känns helt otroligt…annars får det väl bli mys med uppblåst kite i soffan 🙂

  • lima-ko

    Medlem
    9 juni, 2010 vid 08:45

    Har du inte en gräsplätt utanför lägenheten någonstans? Pumpa upp och lägg dig och läs en bok under den, skön avkoppling.

  • nille85

    Medlem
    9 juni, 2010 vid 08:46

    Det är ju faktiskt en tanke, bakom busshållplatsen finns en gräsplätt, perfekt för att folk ska undra vad fan jag pysslar med 😀

  • lima-ko

    Medlem
    9 juni, 2010 vid 08:49

    Du ha väl garanterat en gräsplätt i närheten av lägenheten? Pumpa upp kiten där och lägg dig och läs en bok under den, mycket avkopplande.

  • lima-ko

    Medlem
    9 juni, 2010 vid 08:53

    Exakt, och så kanske någon söt tjej kommer fram och undrar varför du ligger där…=P!?

  • nille85

    Medlem
    9 juni, 2010 vid 08:55

    tänkte jag inte ens på…skulle ju vara fin bonus, får läsa nån “cool” bok då 🙂 haha

  • tomasw

    Medlem
    9 juni, 2010 vid 09:32

    Men bara låt den ligga i väskan. Det kommer troligen inte ta evigheter innan du pumpar upp den igen.. och det finns ju inte en chans att man pallar packa upp kiten för torkning efter varje gång man har använt den?

  • jagkallaspiotrellerpete

    Medlem
    9 juni, 2010 vid 09:33

    [ame=”http://www.amazon.co.uk/Kitesurfing-Complete-Guide-Ian-Currer/dp/0954289609″]Kitesurfing: The Complete Guide: Amazon.co.uk: Ian Currer, David Barber: Books[/ame]

  • davids

    Medlem
    9 juni, 2010 vid 09:53
    Tomasw;615992 wrote:
    Men bara låt den ligga i väskan. Det kommer troligen inte ta evigheter innan du pumpar upp den igen.. och det finns ju inte en chans att man pallar packa upp kiten för torkning efter varje gång man har använt den?

    word..

  • lima-ko

    Medlem
    9 juni, 2010 vid 10:00
    Tomasw;615992 wrote:
    Men bara låt den ligga i väskan. Det kommer troligen inte ta evigheter innan du pumpar upp den igen.. och det finns ju inte en chans att man pallar packa upp kiten för torkning efter varje gång man har använt den?

    Det är ett alternativ och din högst personliga åsikt, därmed inte sagt att alla behöver göra så.

  • skotten

    Medlem
    9 juni, 2010 vid 11:27

    its only a problem if you aint going out the next day?? : )

    Follow us on FB and Twitter!!

    http://www.Facebook.com/kiteboarding.se
    http://www.Twitter.com/kiteboardingse

    http://www.kiteboarding.se
    sig2.jpg

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing genomblöt kite, vad gör ni?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.