Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing genomblöt kite, vad gör ni?

  • brickan

    Medlem
    9 juni, 2010 vid 20:41

    Vad är det som säger att din ide är bättre?
    Risken att man får punka på skiten är ju större om man lägger den på en inpinkad gräsplätt i stan än att något skulle hända med den blöt i väskan.

    Va fan låt kiten ligga max en vecka och har du inte hunnit ut förrän då kan man ju fundera på att torka den på olika vis.

    Sen är du lite väl rädd för solen den sliter självklart på din kite men den kommer ändå vara gammal och knappt värd pengar innan solen tar ut sin rätt.

  • brickan

    Medlem
    9 juni, 2010 vid 20:43
    Lima-ko;616001 wrote:
    Det är ett alternativ och din högst personliga åsikt, därmed inte sagt att alla behöver göra så.

    Vad är det som säger att din ide är bättre?
    Risken att man får punka på skiten är ju större om man lägger den på en inpinkad gräsplätt i stan än att något skulle hända med den blöt i väskan.

    Va fan låt kiten ligga max en vecka och har du inte hunnit ut förrän då kan man ju fundera på att torka den på olika vis.

    Sen är du lite väl rädd för solen den sliter självklart på din kite men den kommer ändå vara gammal och knappt värd pengar innan solen tar ut sin rätt.

  • sourra

    Medlem
    9 juni, 2010 vid 21:28
    Tomasw;615992 wrote:
    Men bara låt den ligga i väskan. Det kommer troligen inte ta evigheter innan du pumpar upp den igen.. och det finns ju inte en chans att man pallar packa upp kiten för torkning efter varje gång man har använt den?

    Det är ju lätt att säga när man redan har världens mögligaste kite – “Snöleoparden”

  • lima-ko

    Medlem
    9 juni, 2010 vid 21:36

    Har jag sagt att min idé är bättre? Jag berättade hur jag brukade göra. Jag är väl medveten om att den ska ligga blöt bra länge för att den ska börja ta skada.

    Angående solen var även det en rekommendation, jag säger inte att han måste göra så.

    Det jag ifrågasatte var Thomasw:s sätt att skriva, han får det att framstå (bland annat genom att använda man istället för jag) som om att alla måste göra som han.

  • ric

    Medlem
    9 juni, 2010 vid 22:13

    då jag flög, skärmflygning, och hade en skärm på 22kvm trodde jag att detta med blöt trasa skulle vara ett stort(!) problem, men det som funkade då funkar nu: lägg den “fluffigt” i ett hörn tar upp typ 1×1 meter. låt den ligga något dygn så ska du se att den är torr. kiten är tjockare i materialet och det finns inte riktigt något smidigt sätt att “fluffa till den” men ställ en stol under så löser det sig. ska testa att lämna luften i struttarna nästa gång min kommer hem blöt.
    sand, gräs och lite lort – javisst men jag äger en dammsugare.
    sol, salt, vatten, sand och grus m.m allt sliter såklart på kiten, marginellt kan tyckas min är en 07:a och det syns att den inte är ny men jag försöker ta hand om mina grejjer som att borsta tänderna eller?? 😀

    igenomblöt skrev du ja, placera den då i duchen badkaret tills den är torr nog att flyttas till torkhörnan.
    klart är ju dock att det absolut korrekta sättet som tidigare nämnts är torktumlare – då kan man ju även välja torrhet, om den skall packas ned i väskan, surfas med till helgen eller ligga i garderoben ett tag.

  • acemattias

    Medlem
    9 juni, 2010 vid 22:24

    Och om den redan är blöt, så passa på att innan torkningen sköja av den med sötvatten i dushen.

  • pjoter

    Medlem
    10 juni, 2010 vid 10:53

    å Pjott säger:
    har man så mkt fritid att man har tid att lägga energi på att torka kiten bör man skaffa ytterligare en hobby eller en kiet till så man får fler dar på vattnet.

  • lima-ko

    Medlem
    10 juni, 2010 vid 11:12

    En känga till mig igen Pjott ;), hah hah.
    Jag har faktiskt skaffat en 14m nu också, 10 är en jäkla bra storlek men behöver stadiga 7-8 m/s för att komma igång. Nu räknar jag med att komma igång vid 5-6 och vara lit vid lit vid 8.

  • haze

    Medlem
    10 juni, 2010 vid 11:14
    pjoter;616196 wrote:
    å Pjott säger:
    har man så mkt fritid att man har tid att lägga energi på att torka kiten bör man skaffa ytterligare en hobby eller en kiet till så man får fler dar på vattnet.

    +1 på den..

  • smaskens

    Medlem
    10 juni, 2010 vid 12:34
    pjoter;616196 wrote:
    å Pjott säger:
    har man så mkt fritid att man har tid att lägga energi på att torka kiten bör man skaffa ytterligare en hobby eller en kiet till så man får fler dar på vattnet.

    Ja eller fru och barn som ser till att man slipper blöta ner kiten överhuvudtaget.

  • brickan

    Medlem
    10 juni, 2010 vid 19:34
    pjoter;616196 wrote:
    å Pjott säger:
    har man så mkt fritid att man har tid att lägga energi på att torka kiten bör man skaffa ytterligare en hobby eller en kiet till så man får fler dar på vattnet.

    Word!

    Men det bästa sättet är att inte använda kiten alls då slipper man sol, vatten och vassa snäckor på stranden.

  • skotten

    Medlem
    10 juni, 2010 vid 23:53

    haha WTF..

    [ame=”http://www.youtube.com/watch?v=3icDB3kRKPg”]YouTube- Brass Eye Gay Navy[/ame]

    thread hijack alert

  • skotten

    Medlem
    11 juni, 2010 vid 00:02

    haha WTF..

    lemme ya hear ya sing it sailerboys

    thread hijack alert

    [ame=”http://www.youtube.com/watch?v=gVotbNiiEmc”]YouTube- SAILOR BOY – HOLY SHIT[/ame]

Sida 3 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing genomblöt kite, vad gör ni?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.