Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Slalom, Speed & Racing › Get Wet knep en första plats!!
-
Get Wet knep en första plats!!
Publicerad av pugge på 1 november, 2006 vid 19:08jester svarade 18 år, 5 månader sedan 13 Medlemmar · 27 Svar -
27 Svar
-
Grattis, gamle man! 😉
Och snabbast av svenskarna på rankingen oxå. Gött mos!
-
Knatte
Gäst1 november, 2006 vid 21:01Hur fort har det gått ? Någon som vet några knop siffror både för GetWet /TB ? och de snabbaste övriga ? Finns inga siffror publicerade ännu väl ??:confused2:
-
Gött GETWET firar dig med en rejäl Laphroig!!
Mvh Speedjanne
-
Knatte wrote:Hur fort har det gått ? Någon som vet några knop siffror både för GetWet /TB ? och de snabbaste övriga ? Finns inga siffror publicerade ännu väl ??:confused2:
Inga resultat ännu men detta påstående tolkar jag som att det gått REJÄLT fort för en del: ”A few Aussies, SA and Namibian will tumble in the top 10…”
-
Surferboy wrote:Stort! Grattis Micke!!!
SSSSSÅÅÅÅÅÅÅ GGGGÖÖÖÖÖTTTTTT MMMMIIIICCCKKKKKKKEEEE!!!!!!!!! -
GetWet toppade 38.8 och en average på 36.7 om mina kontakter har rätt… Vi har en ny gubbe på topp bland oss svenskar.
TBs tider har jag inte exakt, men tror han toppade lite över 37…
Respekt!
Sedan går det ju inte att jämföra med dom lokala förmågorna som kan vattnet där nere, och som dessutom har hållit på ett tag längre med det här än vi…
-
Faster säger följande i ESM-tråden tidigare idag:
”Tävling är över nu,vet ej vem som vann men get wet har rapporterat 2 sec 38.8 och average 36.9 ”.
så det är väl dessa tider vi ung kommer att få se när de poppar upp på gps-speedsurfing. Någon sa också att det ryktades om hastigheter upp mot 45 knop för toppskiktet – inte illa…
Känner ett desperat behov av att åka till ett riktigt bra ställe nu och visa för sig själv att man kan segla riktigt snabbt… 🙂
EDIT: För fasen Jesper, jag måste ändra denna trend med att du konstant är precis för mig hela tiden 🙂
-
Segrande average 42,4 knop (Ben Van der Steen), snabbaste 2 sec 47,46 knop (Martin Van Meurs).
Lysande av Micke att ta segern bland utlänningarna!!!!!!!
-
Och det är inga dåliga skalper Micke plockat heller. Om man kollar på dom 24 som registrerat tider från igår så hamnar han på nionde plats. Före Roger, Onno och en hel del andra hjältar.
Och som väntat körde han skiten ur B1 och B2, våra bananer i pyjamas… 😀
Fattar inte hur gubbarna i topp kunde köra så hysteriskt fort, för kollar man på bilderna så ser inte vattnet SÅ bra ut. Verkar enklare att köra riktigt fort på Sandy Point och Walvis. Dock får vi inte glömma att Ben och Martin är speedare i absolut världsklass!
Tobias: Jag har inga problem med att vara före dig hela tiden, faktiskt… 😉 Fortsätt gärna så…
-
GRATTIS! Fasen, fick han lift eller nåt? 🙂
Klart imponerande, och kul att se våra speedsvenskar hänger med så bra!
-
Glöm dessutom inte att han körde med lånad rigg! Körde 5.5 Stealth som han lånade av TB.
-
Jester wrote:Och det är inga dåliga skalper Micke plockat heller. Om man kollar på dom 24 som registrerat tider från igår så hamnar han på nionde plats. Före Roger, Onno och en hel del andra hjältar.
Och som väntat körde han skiten ur B1 och B2, våra bananer i pyjamas… 😀
Fattar inte hur gubbarna i topp kunde köra så hysteriskt fort, för kollar man på bilderna så ser inte vattnet SÅ bra ut. Verkar enklare att köra riktigt fort på Sandy Point och Walvis. Dock får vi inte glömma att Ben och Martin är speedare i absolut världsklass!
Tobias: Jag har inga problem med att vara före dig hela tiden, faktiskt… 😉 Fortsätt gärna så…
Pratade med Micke efter första dagen och meddelade att han då låg bakom Marty Feldman/Popsicle i resultatlistan. Detta åtgärdade han duktigt igår!
Logga in för att svara.