-
Getwet skadad i TT
Jag tog en annorlunda sväng och avvek från Tjolöholms strippen. Hittade Mikael liggandes i dyn mellan bondgården och Kalvö. Han kunde inte stödja sig på foten och var ganska apatisk. Han hade legat i ca 20 minuter, vinkade inte, bara låg. Verkar som foten var bruten. Han hade fått en spinout och fastnat med framfoten när brädan vred till. Vi försökte först med bommen som käpp sedan med lite bogsering mm, men det enda sättet var att rigga av och så paddlade Micke medans jag drog in riggen. (tappade förrseten bort hans hängsele Naish Pro Seat, så om någon hittar den så vet ni vems det är). Väl i land knallade jag cirka en km till TT och hämtade den andra krymplingen (Johan G) samt några starka våtdräksförsedda bärare (Björnen & Bolibompa tror jag dom heter här på konfen). När vi kom tillbaks hade Micke tagit sig iland och kom krympande genom fårhagen. Foten såg verkligen kass ut. Ja, sen drog dom till akuten. Medan jag tog en promenad mot Tjolöholm för att leta efter mina egna grejor och den förlorade selen.
Något som har någon rapport från sjukhuset?
Logga in för att svara.