Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Getwet skadad i TT

• Getwet skadad i TT

Publicerad av andersbq på 19 oktober, 2008 vid 14:58

Jag tog en annorlunda sväng och avvek från Tjolöholms strippen. Hittade Mikael liggandes i dyn mellan bondgården och Kalvö. Han kunde inte stödja sig på foten och var ganska apatisk. Han hade legat i ca 20 minuter, vinkade inte, bara låg. Verkar som foten var bruten. Han hade fått en spinout och fastnat med framfoten när brädan vred till. Vi försökte först med bommen som käpp sedan med lite bogsering mm, men det enda sättet var att rigga av och så paddlade Micke medans jag drog in riggen. (tappade förrseten bort hans hängsele Naish Pro Seat, så om någon hittar den så vet ni vems det är). Väl i land knallade jag cirka en km till TT och hämtade den andra krymplingen (Johan G) samt några starka våtdräksförsedda bärare (Björnen & Bolibompa tror jag dom heter här på konfen). När vi kom tillbaks hade Micke tagit sig iland och kom krympande genom fårhagen. Foten såg verkligen kass ut. Ja, sen drog dom till akuten. Medan jag tog en promenad mot Tjolöholm för att leta efter mina egna grejor och den förlorade selen.
    Något som har någon rapport från sjukhuset?

getwet svarade 16 år sedan 43 Medlemmar · 55 Svar
  • 55 Svar
  • Knatte

Gäst
    19 oktober, 2008 vid 15:03

Aj,aj..:mad: Det låter verkligen inget vidare! Hoppas att han kommer under bra vård och att det inte blir för lång kolvanisens..

• fnassel

Medlem
    19 oktober, 2008 vid 15:04

Tråkigt att höra!
    Då är det här året troligen slut för honnom.
    Bröt själv benet i vågorna på Grönis 2003 och jag kan bara glädja Mikael med att det läker! Gör ont som Fn ett tag och lite seg sjukgymnastik men sen blir foten som ny!

Hoppas du inte lider allt för mycket Mikael!

• jester

Medlem
    19 oktober, 2008 vid 15:14

Trist!! Krya på dig, Micke!

• koa

Medlem
    19 oktober, 2008 vid 15:27

Krya på dig Micke!

/ Calle N

• imported_macts

Medlem
    19 oktober, 2008 vid 15:41

Ouch….shit, krya på dig kompis! En eloge till Anders, Johan mfl som hjälpte till att rädda honom!

• oscar

Medlem
    19 oktober, 2008 vid 15:41

Ajaj sånt här kan bli otäckt nu när det är kallt i vattnet. Skönt att du hittade honom!

• mgs

Medlem
    19 oktober, 2008 vid 16:06

Krya på dig Micke

• bjornen

Medlem
    19 oktober, 2008 vid 16:45

Micke har brutit det mindre benet i underbenet strax ovanför fotleden. Micke ska strax in för åtgärd.

• styret

Medlem
    19 oktober, 2008 vid 16:55

krya på dej kompis.

• fnassel

Medlem
    19 oktober, 2008 vid 16:59

@Bjornen 509494 wrote:

Micke har brutit det mindre benet i underbenet strax ovanför fotleden. Micke ska strax in för åtgärd.

Då skall det nog gå bra! Det var samma ställe som mitt gick av på!
    Hoppas du har bra läkkött Micke!
    Krya på dig!

• trefyrafyra

Medlem
    19 oktober, 2008 vid 17:12

Krya på dig Micke

• swe-496

Medlem
    19 oktober, 2008 vid 17:13

Hoppas det läker snabbt Micke…Skönt att Anders hittade dig, hade ju kunnat sluta mer illa än det gjorde nu..
    Snyggt jobbat ni som räddade Micke…

• andersbq

Medlem
    19 oktober, 2008 vid 17:28

Det jävliga är att detta kan hända alla. Hädanefter så ska jag ha en gammal mobil med i auqapacket, behövs ju inget sim-kort i för att ringa 112.

Krya på dig Micke, sorry att jag tappade bort din sele, får se om Falle kan sponsa med en ny.

• teamrider

Medlem
    19 oktober, 2008 vid 17:32

Krya på dig Micke. Hoppas att du snart är på benen igen

/ Paddy

• surfan

Medlem
    19 oktober, 2008 vid 17:52

Fan vilken otur micke men jag vet att du kommer att bli starkare en någonsin
    effter det här. jobba på (grymt agerat anders o johan,bompa björn mf)

Sida 1 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Getwet skadad i TT

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.