Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Gin ?
-
Gin ?
Publicerad av kall på 9 oktober, 2008 vid 10:43Såg ett inlägg där någon frågade om GIN.
Jag gör detsamma, är det någon som vet något om vem som är generalagent här i Sverige ?SkyAdventures, där jag köpt GIN’s flygutrustning tidigare, har ingen koll på kitar iallafall….
/Håkan
byguy svarade 16 år, 6 månader sedan 10 Medlemmar · 13 Svar -
13 Svar
-
En kille från Lidköping gjorde de förr. Magnus heter han, tror han flytta till Kalmar för ett tag sen. Kan kanske fixa numret om du vill kolla upp det. Ja har provat Gin sköna kites faktiskt.
-
Jag har också hört att GIN skärmarna skulle kännas bra.
Fast kör på kör Ozone på kiterna ändå De gör ju också Paragliders från början 🙂
Lite billigare med Instincts just nu: http://www.kitekraft.se -
we slept next to the gin guys in germany.. they know how to party.. supernice dudes.
-
Har två Gin Zulu. Kan starkt rekomendera dem! detsamma tycker de kompisar som provat dem. Grymmaste kiterna jag har åkt.
är dock inte i sverige.. -
jona_than;507027 wrote:Har två Gin Zulu. Kan starkt rekomendera dem! detsamma tycker de kompisar som provat dem. Grymmaste kiterna jag har åkt.
är dock inte i sverige..Hur är bomtrycket?
-
byGuy;507033 wrote:Hur är bomtrycket?
medelhögt bomtryck. Något högre än t.ex cabrinha XBow3 vill jag minnas. Man känner var man har kiten. Den känns lite som en c-kite att styra, snabb och reagerar direkt på vad du gör, men har samtidigt bowkiternas stabilitet och vindregister. Tror faktist att det är den kite med störst vindregister av de som rör sig på de stränder där jag är.
Men det som tilltalar mig mest med kiten är dess otroliga egenskaper i byig vind och i svag vind, vilket ofta är det som gäller här i norden. i princip är det alltid roligt att åka med denna..:cool2:
-
jona_than;507057 wrote:medelhögt bomtryck. Något högre än t.ex cabrinha XBow3 vill jag minnas. Man känner var man har kiten. Den känns lite som en c-kite att styra, snabb och reagerar direkt på vad du gör, men har samtidigt bowkiternas stabilitet och vindregister. Tror faktist att det är den kite med störst vindregister av de som rör sig på de stränder där jag är.
Men det som tilltalar mig mest med kiten är dess otroliga egenskaper i byig vind och i svag vind, vilket ofta är det som gäller här i norden. i princip är det alltid roligt att åka med denna..:cool2:
tack för svaret
Logga in för att svara.