• Gippteknik?

Publicerad av anonym-anvandare på 22 september, 2004 vid 07:02

Hur gör ni när ni gippar? Det jag funderar på är handgreppen. Själv glider jag fram med masthanden till masten alldeles innan jag skiftar och tar bommen med ett underhandsgrepp på den andra sidan. Tycker jag ser att folk använder sig utav lite olika tekniker.

skywalker svarade 20 år, 2 månader sedan 3 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • feg

Medlem
    22 september, 2004 vid 07:19

Jag tycker att du ska läsa vad Guy Cribb skriver på sin tekniksida om carvegybe. Dessa tipps tycker jag gäller oavsett vilken gipp man gör.

Han har töntiga namn på sina tipps men innehållet är bra.
    Om handförflyttningar skriver han under “boomshaka”, fotförflyttningar under “Twist” samt mastfotstryck under “downforce”.

Med dessa tipps i ditt bagage tror jag du sätter både fullplaningsgippar och duckgybes.

/feg

• skywalker

Medlem
    22 september, 2004 vid 10:38

Kolla även på trickskolan som finns på http://www.bodydrag.com
    Kanske kan vara till nytta också….

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.