Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Gislöv Söndag Kväll

• manno

Medlem
    22 juli, 2007 vid 20:11

fack gislöv! Vi körde borrby, 3m, bra tryck i 4.7 hela tiden, ökade till 4.2 på slutet runt sex, bra vinkel, inga crowds och framförallt feta ramper!!

Riktigt mysigt brutalt! precis som det ska va 😀 tycker gislöv är fett överskattat 😉

• jonaish

Medlem
    22 juli, 2007 vid 20:22

@manno 399320 wrote:

fack gislöv! Vi körde borrby, 3m, bra tryck i 4.7 hela tiden, ökade till 4.2 på slutet runt sex, bra vinkel, inga crowds och framförallt feta ramper!!

Riktigt mysigt brutalt! precis som det ska va 😀 tycker gislöv är fett överskattat 😉

jajaa… Fan va brutalt det va å se er vindsurfa!

Så här såg det ut i 2-3timmar…

• lars_k

Medlem
    23 juli, 2007 vid 05:24

@manno 399320 wrote:

Gutt! Fast Gislövs kom igång fint det med. Uppåt masthögt och side-off innan det blev mörkt. Vi var väldigt få på vattnet sista timmen dessutom. Epic! =)

• jopi

Medlem
    23 juli, 2007 vid 06:41

@Lars_K 399373 wrote:

Gutt! Fast Gislövs kom igång fint det med. Uppåt masthögt och side-off innan det blev mörkt. Vi var väldigt få på vattnet sista timmen dessutom. Epic! =)

Instämmer, det var tur att man stannade kvar in i det sista. Knappt 10 man på vattnet, grymma vågor.

• andreas-h

Medlem
    23 juli, 2007 vid 06:46

Enig. Helt perfekt til sidst igår. Og så Gislöv uden mega-crowd -nice!

• manno

Medlem
    23 juli, 2007 vid 07:21

@jonaish 399329 wrote:

jajaa… Fan va brutalt det va å se er vindsurfa!

Så här såg det ut i 2-3timmar…

Det var grymme grymt! hann bygga ett sandslott, bada och leka strongman med en fet stubbe, sen kom vinden när alla kitare åkt hem och käkade saft å bullar.

• jesper_b

Medlem
    23 juli, 2007 vid 10:59

Grymt trevlig att äntligen fått segla detta omtalade spot. Tycker helt klart att det levde upp till förväntningarna. Dessutom fattar jag inte var alla tog vägen när det mojnade ner tillfälligt vid runt 6. Det var ju efter det, när vinden kom tillbaka och vågorna blev både större och finare som det var riktigt fint.

Crowd? Som redan skrivet – det var nog inte ens 10 seglare på vattnet när det var som bäst vid 8-blecket.

Jag hade, åtminstone i början, lite svårt att placera mig rätt. Kunde inte välja mellan den lite håligare och snabbare vågen uppe vid udden eller den lite fetare men långsammare en bit ner. Blev enklare senare när de gick ihop mer, eller om jag bara kom in i det allt mer. Jag ÄLSKAR verkligen när det finns en fin skuldra ovanför peaken som man kan ligga och lira på medan man väntar på att den kommer. Det blev ju riktigt fin size fram mot slutet. Solid loggo i de större setten. Skönt som f-n att titta UPP mot peaken när man rider i stället för rakt åt sidan eller ner.

Vridet mot norr gjorde att det blev lite skakigt med vinden bit in vid udden och det blev allt viktigare att segla taktiskt för att slippa driva omkring utan vind i inside-breaken. Jag la väl av vid 9 mest för att min familj satt inregnade i bilen (fru och 3 barn) sedan 3. Men visst var jag rätt mör då. Djädrigt fina vågor då dock med off-shore vinden.

Ser fram mot nästa gång!

Föresten: Jag sa ju att vinden skulle slå till om jag gick ner med SUPen. Fasen vad det ökade på precis då. Blåste totalt av brädan. Fullpung 4.7! Kvällen innan hade jag dock en riktigt kul SUP-session på ett litet hemligare ställe en bit därifrån. Ser fram emot nästa gång där också!

Nu på väg hem för att packa av all bråte min familj köpt på sig på dessa otroligt jobbiga skåneloppisar.

Vi ses där ute!

Jesper B

• lars_k

Medlem
    23 juli, 2007 vid 11:30

Man kan få riktigt många svängar om man plockar en stor setvåg upp i vind, där den bryter med BRA tryck, sedan fortsätta mata svängar neråt i vind på nästa sektion som rullar vidare en bra bit in. Men det blir ett jäkla kryssande om det är fullt med folk som antingen spolar sej eller är på väg ut.
    Fasen vad glad jag är att jag övervann min mentala spärr att sticka ut igen, grymt trött efter en lång walk-of-shame när vinden dog. Helt grymt sista timmen! =)

• Oregistrerad

Gäst
    23 juli, 2007 vid 11:38

Hallå!
    Inga bilder?

Grymt sne att jag inte fått segla nåt………….

Bara att gratulera er som lyckats få nåt!

/Fjant

• lars_k

Medlem
    23 juli, 2007 vid 11:43

Totalt ösregn och mkt kasst ljus..undrar om någon fotade mot slutet. Såg helt tomt ut på udden.

• Oregistrerad

Gäst
    23 juli, 2007 vid 12:42

Ok… trist…
    Men kul att ni fick segla!

/Fjant

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Gislöv Söndag Kväll

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.