Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Gislövshammar
-
3 meter är väl å ta i lite……… men det ser riktigt nice ut!!!!!! It’s not the size of the wave…it’s the motion of the ocean 🙂
-
@Lars_K 392859 wrote:
Tror du mej nu då, Basseponken?
Loser! 😉Klart som fan det är mast när living lägger ner seglet mest i hela skåne…. 😀 dessutom kör väl du 370 när andra kör 430 och även om du är lång som en troll blir det inte 3 meter när du inte ser över kanten.
Loser… höhöhö…. vi vet att du bara åker ner för att hälsa på morsan och äta hemlagad mat…. så det så!
-
Ja, vågen på just den bilden kanske bara är 2.5 meter. Men våghöjden varierar dels mellan vågor i seten och dels mellan olika set i nån form av normalfördelning. Dessutom går det lite upp och ner under en dag. Jag red vågor som mest runt 3 meter den dan, no shit. Skitsamma. Varför försöka övertyga losers? 😉
Nu ska jag ta ledigt och dra och surfa hela dan! Tror på loggo dit jag ska, hehe! =) -
Ha ha…. typiskt dig att räkna fram våghöjden….
Blir det åsa idaG?
-
Oj, fan vad mycket större snittdagen skulle bli om man räknade vågor enligt Rilles modell. Jag brukar anse att den storleken som de flesta seten har får vara signifikant för dagen, räknar man de största setet för dagen så gör det ju en våldsam skillnad. I så fall hade vi klart över masthögt stormdagen i åsa (istället för typ loggo).
-
@Ola_P 393045 wrote:
Oj, fan vad mycket större snittdagen skulle bli om man räknade vågor enligt Rilles modell. Jag brukar anse att den storleken som de flesta seten har får vara signifikant för dagen, räknar man de största setet för dagen så gör det ju en våldsam skillnad. I så fall hade vi klart över masthögt stormdagen i åsa (istället för typ loggo).
Ha.. knappast.. vi hade som mest knähögt. Det LÄR ha varit bättre i Apelviken!
-
2,8m! 😉
Fin körning i som vanligt fina vågor i alla fall!
Go!
/Magnus -
Räknas även ickebrytande vågor???
Just i Gislöv tyckte jag att dom var mycket större där man vände längst bort från land. Inga vågor man red, men vågor är det ju ändå… Då var det lätt mast och lite till! Blev ju nästa sjösjuk av guppandet upp och ner.
-
Lars K:s sätt att skarva är ju till och med om omskrivet på diverse seriösa mediasidor!
”Jamie Knox sa att de inte haft en platt vecka på tio år, men vår erfarenhet av Jamies snack gjorde att vi tvivlade lite på hans ord. Han skarvade vildare än Lars K gör med våghöjden i Läjet ;-)”
Saxat från surfdagboken.se 😉/Staffan
-
Haha. Det var ju rolit!
Om du nu någongång varit i Lejet och upplevt våghöjden som mindre än jag har du väl helt enkelt inte vågat/lyckats rida lika stora vågor som jag! 😉
Logga in för att svara.