Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Gislövshammar För er som inte jobbar
-
Jag vill ha en bild på dig i din ”tomtedräkt” när du är ute och kör i det där! 😉
-
@El_Duderino]Jag vill ha en bild på dig i din ”tomtedräkt” när du är ute och kör i det där! )[/QUOTE wrote:
Tomteköret blir det mer bilder på nästa år…..:D
nu måste man ut å ”slava” i snön…..Men det är ju bara en upplevelse att åka hit å kolla på va Gislövshammar är för spot å bla bla 🙂
-
Från http://www.apelviken.nu tror ja det kommer ifrån….
Klockan var 06.40 när Staffans röda buss bromsade in för att hämta mig i Jakobsdal. Per var knappt vaken och han hade fällt ner manchesterkepsen för ögonen. Nu skulle det jagas vind i Skåne!
Prognoserna talad om ostlig och nordostlig kuling och vad det innebär för Apelviken är vi pinsamt medvetna om. Redan i Sandsjöbacka var det dags för första stoppet och här började min farhågor om en mycket lång resa att infinna sig. Per passade på att byta bil för att inte behöva sitt kvar på Staffans växelspak… Nåväl, nästa stopp gjordes i Varberg för att hämta prylar och sen stannade vi inte förrän i Svedala med sikte på Abbekås och något som skall heta Franks udde. Vi struntade däremot både i Frank och hans udde eftersom vi fått rapporter om att Åhus skulle vara seglingsbart med 4,5 och tvåmeters vågor! Abbekås, Ystad, Sandhammaren och Borrby passerades i ösregn. Per pratade en spot som han refererade till som Gislövs hamnar och som skulle ligga ”någonstans vid Simrishamn” och att man ”kör ner vid någon allé”. Jaha, ja…. På skylten utmed vägen mellan Skillinge och Brantevik stod det Gislövshammar och vägen ledde ner till en stor kohage. Spoten såg ut att ha potential men eftersom vinden inte hade infunnit sig och vi visste att de seglade i Åhus ville Staffan och jag dit. Nu var konflikten nära förestående men löstes med ett löfte om att ”vi kan alltid åka tillbaka hit”.
Efter otaliga irrfärder i Åhus hittade vi Revhaken. Kör mot Äspet, vid T-korsningen tar du till vänster och kör hela vägen fram till farthindret. Stanna och backa 5 meter så ser du Revhaksvägen på höger sida. Kör den mot vattnet och ta sista riktiga vägen till höger och vänster på Tångvägen.Här seglades det men inte i några 2 meters vågor! Däremot var det som att komma till Apelviken. Bara kända ansikten från framsidan. Seglingen var OK med en våg som vrider in fint runt udden och stället funkade fint på den mot nord vridande ostliga vinden. Ganska lite vind vid stranden och en del irriterande sjögräs fick vi stå ut med.
Per muttrade dock mest och kunde inte släppa tanken på Gislövshammar, så efter mycket tjat från honom och Staffan packade vi ihop och satte oss i bilen för att åka de 6 milen tillbaka mot Ystad. Eftersom jag var skeptisk meddelade jag högt och ljudligt att jag reserverade mig mot beslutet. Med orden ”vi vet vad vi har men inte vad vi får…”. Jag somnade sen i våtdräkten sittandes inklämd i framsätet så av den resan finns inte så mycket att förtälja.Väl framme i Gislövshammar ser det ut att fullständigt gå av. Parkeringsplatsen är full och på vattnet är det ett 20-tal seglare och en impact zone där massiva vågor bryter på ibland 3 meter runt själva hammaren. Efter en snabb riggning och sen ett 400 meters VM i utrustningsbärning över kohagen kollade vi av var stenarna låg. ”Överallt” säger de lokala seglarna för att sedan mer precist peka ut var man skull undvika att segla. Håller man sig 20 meter ut från stranden så är det helt Okay. Undantagen märker man… Det är lite knöligt att gå i – speciellt om man seglar barfota och parallellen med Pozos stenstrand är inte svår att dra.
-
VM i utrustningsbärning?
Stämningen på stranden var kanonbra och det märktes att alla var där för att vindsurfa. Ett par gubbar som tillhör eliten i Sverige visade prov på ypperlig våg- och freestylesegling. Själv fick jag deja-vú’er från mainbreak Lancelin -94. Riktigt bra var det!
-
Nils rippar loss!
Hemresan startades kl. 19.00 och det var två trötta gubbar som landade i Gäteborg kl. 01.00 efter att jag som passagerar haft en riktig trötthetssvacka i höjd med Halmstad. En svacka som Staffan snabbt tog mig ur genom att envetet försöka få mig att förstå vilken bräda som är rätt för mig…
-
Verkar som det kan komma att bli fett imorgon, lite bilder på själva spotet då hade varit grymt!
-
Ola_p…
Din lilla skit va det du som tog bort allt som jag skrev lr ???
och jag har tagit bilder själva spoten men det snöar som fan så bilderna blir bara skit…:(
-
jonaish din lilla skit!! Länkar dina inläggsbilder till porrsiter. Nu råkade jag öppna porrsiter på jobbet. Ola du kanske kan ta bort de med?
-
bonasurf wrote:jonaish din lilla skit!! Länkar dina inläggsbilder till porrsiter. Nu råkade jag öppna porrsiter på jobbet. Ola du kanske kan ta bort de med?
Det är för ”trötta surfare som måste trycka på alla bilder”
Den ska va kvar, inte för jag är så dum å trycker på allt:D
-
Nej, det kan jag inte. Tala med Steffo om det. Har inte längre möjlighet att banna användare sedan nya forumet kom på plats.
Klart onödigt tilltag tycker jag.
-
men Ola_p…
var för sa du inte det då ?? och vad gör det om man kopierar, jag sa ju vad jag fick det ifrån……
-
Vad jag vet så är det helt okej att kopiera en text om man ger tydliga källhänvisningar.
Eller det kanske bara gäller citat.. hmm minns inte nu
Logga in för att svara.