Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Gislövshammar,,kolla sista sidan,,

• Gislövshammar,,kolla sista sidan,,

Publicerad av jonaish på 23 oktober, 2005 vid 20:57

det är ju så att man vill ha något å åka på till sommaren å kanske nu på vintern….. å jag vill ha lite för och nackdelar med Minicross och Scootercross wink.gif

kommer bilder för dom som inte vet vad Minicross och Scootercross är för något shocked.gif

curry svarade 19 år sedan 15 Medlemmar · 37 Svar
  • 37 Svar
  • jonaish

Medlem
    23 oktober, 2005 vid 20:58

scootercross är en vanlig moppe (scooter) som är trimmad och har mindre cross däck… och kan köras på liknande Minicross banor wink.gif

• jonaish

Medlem
    23 oktober, 2005 vid 21:01

Minicross är som en 50 cc cross för dom som är 7 – 10 år..
    men en Minicross är lite störe och kan ha ca 125cc men nästan lika

rätta mig om jag har fel wink.gif

• curry

Medlem
    23 oktober, 2005 vid 21:06

se Hugos deluxebilder på minicross under Offtopic

• sj0gren

Medlem
    23 oktober, 2005 vid 22:34

Ska man skratta eller gråta?

• jonaish

Medlem
    24 oktober, 2005 vid 15:27

mm men det är ju så att jag vill ha något av det, ja vet hur dom ser ut…. men jag kan inte välja så jag ville ha lite råd och tips wink.gif

• flip

Medlem
    24 oktober, 2005 vid 15:40

Jonaish för dig tror jag det är scootercorss some gäller!!! miniX är ju sjukt fett!

• luuddee

Medlem
    24 oktober, 2005 vid 15:57

grin.gif grin.gif grin.gif

• jonaish

Medlem
    24 oktober, 2005 vid 15:59

vad göt en minicross ? ( Km/h )
    och hur mycket H power har dom? ( Hk )

• niklas82

Medlem
    24 oktober, 2005 vid 16:18

OK oväntat att dom klassiska, ursäkta uttrycket “snorunge” (menar inte att du är det) frågorna kom från dig här nu.. 🙂

en minicross är främst gjorda för just cross.. och då är man inte efter topphastighet utan accet (axet) men en original 125:a minicross gör väl ungefär 90 km/h och en likadan motor är bänkad till ca 8-9 Hk. dom är 4 växlade allihopa, visst mög kommer halvautomat (ingen koppling) men dom rediga grejorna kommer med koppling o manuellt växlade.

Asså Moppe cross eller vad fasen du kallar det är juh ingen hit.. det måste moddas som fan för o hålla, och det är ingen stor grej i sverige, Minicross är juh då gjorda o färdig moddade för personer upp till 130 kilo. och är fruktansvärt stort i sverige, med banor och antal utövare.
    och priset är rimligt från 9 lök till 15 lök för en kina cross..

sak du ha honda original 50cc o kitta den så kommer du alltifrån 25 laxar till 125 laxar, o det är en hellvetes massa lax grin.gif

skaffa dig en minicross, så lovar jag att du får mer roligt för en billig peng.. och KANSKE (sanna mina ord) ett par vänner på köpet…

PEace

• jonaish

Medlem
    24 oktober, 2005 vid 16:34

mmm men om vi säger så att ja köper en minicross vad ska jag köra (skåne) och det är ju inte så jävla roligt att köra själv om man inte vet någon annan som kör… det finns banor men det är för ca 80 cc – 450 cc typ å det är ju lite störe saker så man vill ju inte bli ner körd av en honda 250 4T eller kawa 125 2T som polarna har….

men om man köper mincross kan man väl inte köra på banor som är för 125 cc t.ex ?? och så måste man ha massa kläder och skydd…
    och så kan man inte köra på väg för jag vill ju också ha den till det….. och dom som har minicross har ni skåpbil då lr kan man ha den i en V70 ??

och det ä ju så att med minicross + tillbehör är man nästan uppe i en 15000 K

jag har typ 7 – 8000 K att köpa för wink.gif wink.gif

shocked.gif shocked.gif shocked.gif shocked.gif

• flip

Medlem
    24 oktober, 2005 vid 16:36

snälla niklas skriv lite till

• guran

Medlem
    24 oktober, 2005 vid 17:02

alltså, fattar inte hypen kring minicross, det är ju helt jävla värdelöst om du inte ska åka på en BMX-bana! ok, skiten går att packa in i en liten bil men det är ju ända fördelen. hur länge är man nöjd med 8 hk???!!! vill du ha känsla så köp en riktig cross de ä fan hardcore

• jonaish

Medlem
    24 oktober, 2005 vid 17:21

jo jag vet att en riktig 125 som kawa, suzuki och ktm m.m.
    är bra men dom är ju jävligt dyra om man inte vill ha en gammal från 89 typ men dom är ju as slitna å utkörda (nästan alla) ,,,,

en scootercross kan man få lätt upp över 8 hk men det beror på hur mycket pengar man har… grin.gif orginal har en moppe ca 3 – 4 hk och köp en ny cylinder 50cc för 1500 får man 8 hk i moppen också wink.gif

• niklas82

Medlem
    24 oktober, 2005 vid 17:41

Svar till:

alltså, fattar inte hypen kring minicross, det är ju helt jävla värdelöst om du inte ska åka på en BMX-bana! ok, skiten går att packa in i en liten bil men det är ju ända fördelen. hur länge är man nöjd med 8 hk???!!! vill du ha känsla så köp en riktig cross de ä fan hardcore

[/ QUOTE ]

JAja visst.. ana kan man alltid göra..

har tävlat i “vanlig” motocross 125 cc i 10 år och vet cad skillnaden är BÅDE I PENGAR O KÖRSKILLNAD.

för det första är det billigt med minicross för det andra lätthanterligt o för det tredje kan du träna när du vill, inga öppettider på våra banor, för det fjärde så är det självklart byggda banor just för detta ändamålet och du min herre hade fått spö så det stänker om det om du ens pallat 5 varv i hyffsad takt, för det är precis lika påfrestande som i “vanlig” motocross. och om vi ska prata om farterna så är det lika dan kännsla iom att banan är i proportion till cyklen, fruktansvärt mycket mer tekniskt oxå. hojjarna är 107 cc eller 125cc fyrtakt och har ett sjujädrans vrid och det krävs inga större häst för att flytta på 60 kilo hoj..

Det du sitter o påstår är juh likadant som att jämföra Gocart med STCC (bilracing) och tycka att Gocart är juh ap tråkigt för dom har juh bara 24 hästar och bilarna har 300. och det är ingen fartkänsla i gocart… precis lika dant där med proportioner osv.

håller dock med om att det är mer hardcore med Motocross jämfört med minicross. men du är juh hjärtligt välkommen o prova när du vill, så får du skapa dig en ordentlig upfattning. men man får tycka vad man vill..

och jonaish : köp dig en moppe för tusan det här är inge för dig känns det som smirk.gif

• jonaish

Medlem
    24 oktober, 2005 vid 17:48

mmm skulle vilja men,, jag kan komma å köra på din lr vems bana det nu är så ska jag visa dig vad jag går för wink.gif

vad kör du ?? och hur lång är banan 500m lr ?

Sida 1 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Gislövshammar,,kolla sista sidan,,

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.