Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Gislövshammar,,kolla sista sidan,,
-
du snackenicke. ta o lugna ner dig va. jag har också kört cross ett bra tag o en sak är säker, en dag på en fet sandbana med en riktig cross är definitivt mer krävande o kul än dina depå hojar. o en av mina polare är delägare i RADICAL motorsport Sverige så jag vet vad skillnaden är mellan dina skarasommarland gokarts o tha real shit. gocart är kul om man slipper dom som är sponsrade av STIGA gräsklippare och det samma gäller minicross.
hur ska du träna om du inte kör på bana? -
Svar till:
du snackenicke. ta o lugna ner dig va. jag har också kört cross ett bra tag o en sak är säker, en dag på en fet sandbana med en riktig cross är definitivt mer krävande o kul än dina depå hojar. o en av mina polare är delägare i RADICAL motorsport Sverige så jag vet vad skillnaden är mellan dina skarasommarland gokarts o tha real shit. gocart är kul om man slipper dom som är sponsrade av STIGA gräsklippare och det samma gäller minicross.
hur ska du träna om du inte kör på bana?[/ QUOTE ]
hahahahaa jag tror att ni båda vet hur en cross funkar ,,
men det va fan det roligaste jag har läst här
kommer Niklas82 med en grymmmm comeback???
-
Svar till:
du snackenicke. ta o lugna ner dig va. jag har också kört cross ett bra tag o en sak är säker, en dag på en fet sandbana med en riktig cross är definitivt mer krävande o kul än dina depå hojar. o en av mina polare är delägare i RADICAL motorsport Sverige så jag vet vad skillnaden är mellan dina skarasommarland gokarts o tha real shit. gocart är kul om man slipper dom som är sponsrade av STIGA gräsklippare och det samma gäller minicross.
hur ska du träna om du inte kör på bana?[/ QUOTE ]
nä jag orkar inte riktigt.. men försöker bara öppna ögonen lite på den häringa pågen…
har själv Veinge MCK som hemmabana och det är en av dom sandigaste banorna i södra sverige, näst efter Ripabanan i kritsianstad då, VMCK var även arrangörer av den näst största tvälingen i sverige i antal anmälda sett, efter SM, så jag vet precis vad som gäller i sand, suger inte så mycket must ur kroppen utan mer ur hojjen..
Sen verkar det som om du inte har provat fiddys utan bara utrycker dig om det för att jag svarade på ditt inlägg, för det är minst lika krävande att köra fiddys pga dom små proportionerna, 12″ 10″ däck är ett helvete o hålla styr på i högre farter.. det är inte tyngden på ditt fordon som är jobbigt, eller blir du tröttare av att köra 1200cc landsvägshoj jämfört med en 600cc?Grattis till din kompis.. jag själv jobbar på West coast racing i halmstad, som om du kanske vet vann och kom 2:a i årets STCC, dom har väl även varit inne i Radikal svängen, som är en ganska liten cirkus i sverige jämfört med ovannämnda.
förstår inte var du får “var ska du träna om du inte kör på bana?” ifrån ???? tränar oftast alltid på bana och har inget annat sagt, men finns andra alternativ och ett av det nyttigaste är att köra på is med dubb, otroligt bra för balansen och föra att lära känna hojjens alla gränser, sen att köra enduro eller på skogs slinga, är mycket fysiskt kärvande, GGN är en av dom tuffaste tävlingarna i världen coh många crossförare har fått se sig besegrade av “gammla enduro hästar”.
Får uppfattningen att du inte har så mycket verklig kunskap
om detta, utan talar hellre om “kompisar, som jobbar där o där” och vad du kanske snappat upp på någon bana runt ikring tävlingar eller nått.. vad vet jag…och erbjudandet om att komma o prova står kvar..
peace in da middle east
-
du skriver ju själv att man inte behöver tillgång till bana med minicross? min fråga är enkel: vad är vitsen med att köra en hoj som inte har varken fjädring, motor eller ram på en crossbakana? o kom inte o påstå att en minicross har samma standard som en riktig hoj. man tröttnar på eländet o vill ha något som funkar.
kort o gått. har man 15000 dinarer kan du lika gärna köpa en riktig cross i stället för att köpa något som bara är halvbra, period.
och det är klart jag har snappat upp det mesta på lilla sportspegeln och i fikarummet på Samhall. även denna lilla bild är en illusion av min “påhittade” gamla hoj
jag får väl ta o släpa mig ner till west kust o prova era uber extra vaganza crössar
-
Svar till:
du skriver ju själv att man inte behöver tillgång till bana med minicross? min fråga är enkel: vad är vitsen med att köra en hoj som inte har varken fjädring, motor eller ram på en crossbakana? o kom inte o påstå att en minicross har samma standard som en riktig hoj. man tröttnar på eländet o vill ha något som funkar.
kort o gått. har man 15000 dinarer kan du lika gärna köpa en riktig cross i stället för att köpa något som bara är halvbra, period.
och det är klart jag har snappat upp det mesta på lilla sportspegeln och i fikarummet på Samhall. även denna lilla bild är en illusion av min “påhittade” gamla hoj
jag får väl ta o släpa mig ner till west kust o prova era uber extra vaganza crössar
[/ QUOTE ]
när helvetet fryser till is…..
-
Jobbar du på Fristads Guran? Köpa trycksaker av mig? Känner du marknadsansvarig?
-
Svar till:
du skriver ju själv att man inte behöver tillgång till bana med minicross? min fråga är enkel: vad är vitsen med att köra en hoj som inte har varken fjädring, motor eller ram på en crossbakana? o kom inte o påstå att en minicross har samma standard som en riktig hoj. man tröttnar på eländet o vill ha något som funkar.
kort o gått. har man 15000 dinarer kan du lika gärna köpa en riktig cross i stället för att köpa något som bara är halvbra, period.
och det är klart jag har snappat upp det mesta på lilla sportspegeln och i fikarummet på Samhall. även denna lilla bild är en illusion av min “påhittade” gamla hoj
jag får väl ta o släpa mig ner till west kust o prova era uber extra vaganza crössar
[/ QUOTE ]
asså du är juh för lustig.. det jag har skrivit i förra inlägg är att vi kan träna när vi vill för vi har inga öppettider på en av banorna vi åker på.. alltså komma när man vill i veckan..OCH TRÄNA.
??? och vitsen med att köra utan motor o fjädring på en crossbana förstår jag inte heller och absolut inte var du fått den iden ifrån… det är fjädringar o motorer..
SEn att jag påstår att dom har samma kvalité som en motocross har jag alldrig påstått, för det har det inte.. grejjorna kommer från kina.. om du inte har hondas crf50 o kittat den såklart för då säger jag att det är samma kvallité…
OCH NU TILL DET VÄLLDIGT LUSTIGA HÄR….. 15000 för en vanlig cross,, varfan hittar du en cross som är av nyare årsmodell än 97 ungefär?? för det är dom hojjarna som ligger i 15000 kr ´s klassen.. och det är GAMMALT..
HAHAHA och nu till den KTM´en du lägger till som jag verkligen hoppas är din gamla motocross, för gammal är i sitt rätta form här.. den däringa hojjen har gjort sitt redan 92, haha den håller inte en stund på banan om man skulle kört den.. saknas bara ett par blåa fula BÄLJAR på Gafflarna..nu får du ge dig för h*lvete, har du kört aktiv motocross ? och isåfall med den där ? och isåfall vilket årtionde ? tidigt 90 tal kommer det där möget ifrån i vart fall, max. PERIOD
och det är inget Extravagant över våra hojjar, inte märvärdigare än någon annans.
kom med nått ordentligt om du ska slänga käft här, för änsålänge så har du bara fått smisk på fingrarna tycker jag . mycket lustig tråd må jag säga..
-
dina inlägg börjar bli längre än kajs o milles.
det finns ingen anledning att köpa något som är nytt, som ska användas till crossåkning idag, som är sämre än det som byggdes -97……. och som sagt, den crossen är gammal som jag också skrev men för den skull inte sämre än dina pocketcyklar och man får den för runt 15000. nej, den är inte min längre o jag försöker inte sälja den men jag kanske kan fixa ett par röda gaffelbäljar från en gammal XT500 om du är intresserad?
så är det
-
Svar till:
får man lov att skriva på steffo att man hatar någon?
[/ QUOTE ]
Behövs det verkligen? Jag trodde alla (99,99%) delar din upfattning? -
får man hata alla på steffo utan att verkligen skriva det är väl den stora frågan.?
-
Logga in för att svara.