Senaste nytt Forums Gissa årsmodellen!!

  • nordgren

    Medlem
    31 oktober, 2003 vid 12:14

    Ja Gastraa seglet är från slutet av -80 talet, Sailworks från början av -90 talet.
    Och som nämnts övan är det svårt att få tag i fenor till brädan, förmodligen inte helt lätt med mastfoten heller.

    Själv skulle jag nog säga 300-400 för brädan om det finns ett par hyggliga fenor med och minst en mastfot (sånt som pajar emellanåt) Och Gartraa seglet skulle jag nog inte köpa, möjligtvis vara villig att ta emot gratis (han slipper ju en tripp till soptippen) Och Sailvorksseglet kanske 200-300 för.

    Men seriöst sattsa på att köpa något här på konfen istället, en bräda från 95 eller senare är en klar investering.
    Jag misstänker att du är nybörjare? Kan du segla något? Om jag inte missminner mig så är det väll ändå hyfsat lite volym på elektro rocken?
    Kunskapsnivå? Vikt? Budjet och så?

  • anonym-anvandare

    Medlem
    31 oktober, 2003 vid 12:28

    http://www.ontopwindsurfing.com/

    De säljer Sailworks.

  • speedloop

    Medlem
    31 oktober, 2003 vid 12:43

    Sailworkssegelet är från 93/94

  • anonym-anvandare

    Medlem
    31 oktober, 2003 vid 12:46

    Kul med 3st olika fotstroppar på brädan;-) Åtminstone en stropp verkar vara utav märket DaKine..den stroppen är väl värd kanske en hundring;-)

  • karapp

    Medlem
    31 oktober, 2003 vid 12:49

    Om man nu köper brädan kommer man att bli tvungen
    att köpa gamla segel med, eftersom mastfoten (bland annat) sitter så långt fram kommer det att bli helt galen balans i
    grejerna…

  • andreas-t

    Medlem
    31 oktober, 2003 vid 13:20

    Mastfoten är inget problem. Det är samma typ av mastskena som nuförtiden, så det går bra att gå och köpa godtycklig mastfot, även om en ny sådan är dyrare än brädan…
    Största problemet är hitta vettiag fenor. Det var en av anledningarna till att jag gjorde mig av med min Bic Rock i mitten av 90-talet.

    /Andreas

  • nordgren

    Medlem
    31 oktober, 2003 vid 13:39

    Okej där ser man, trodde att det var den gammla puckvarianten på den.
    Men som sagt, svårt att få tag i fenor iaf, och utan fema blir det lurigt att selga. wink.gif

  • karapp

    Medlem
    31 oktober, 2003 vid 13:45

    Hade det problemet engång i tiden med en cobra bräda jag hade, gjorde då en fena av tunna aluminiumplåtar som jag
    limmade ihop och sen spacklade jag utanpå.
    Men fick aldrig nån bra profil på fenan så när det började
    gå fort så vibrerade det som fan, slutade med att fenan tog med sig halva fenboxen när den vibrerad av!!!

  • nordgren

    Medlem
    31 oktober, 2003 vid 14:00

    Haha aj då. crazy.gif

  • anonym-anvandare

    Medlem
    31 oktober, 2003 vid 23:42

    Såna där sailworks segel har jag. Tror man har mkt att göra innan man kan ta ut allt ur dem! De är inga dåliga grejer. Har hört att de var revolutionerande när de kom!

  • orre

    Medlem
    1 november, 2003 vid 13:27

    jag kör som största bräda på en gammal bräda på 112 l. den köpte jag ny fena till o det förtsa som hände var att fenboxen failade så jag tappade en glas/kol fena som kostade 190 dollar. confused.gif mad.gif

  • anonym-anvandare

    Medlem
    1 november, 2003 vid 15:06

    Sailworks är från -93

  • voodoo

    Medlem
    1 november, 2003 vid 15:34

    varför köper man en fena för 190 dollar till en gammal bräda?

  • orre

    Medlem
    1 november, 2003 vid 18:13

    tjena, den funkade på mina andra brädor ochså. smirk.gif

  • anonym-anvandare

    Medlem
    1 november, 2003 vid 22:24

    Svar kanske tillhör grejerna den utdöda sporten windsurf?

    MVH

    1000 000

    KITARE

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Gissa årsmodellen!!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.