• samhansson

Medlem
    2 april, 2009 vid 15:37

sdfsdfsdf

• gadget

Medlem
    2 april, 2009 vid 19:02

Många c-kites iallafall… kanske beroende på åldern på korten…
    Gamle Hugge är ute och kör så det måste vara på 60-talet…

• pjoter

Medlem
    2 april, 2009 vid 19:08

@Gadget 538584 wrote:

Många c-kites iallafall… kanske beroende på åldern på korten…

Precis, nu när det finns bättre grejer väljer ju folk det. 😉

• jonaish

Medlem
    2 april, 2009 vid 19:20

Mellby, Mynningen, Båstad, Mölle, HBG, Dalen och tippen kanske?

• gadget

Medlem
    2 april, 2009 vid 19:23
    pjoter;538587 wrote:
    Precis, nu när det finns bättre grejer väljer ju folk det. 😉

Du får försöka övertyga världseliten om det…

• eklov

Medlem
    2 april, 2009 vid 19:32

Om jag vore en tomat i sverige vore växthuset min bästa vän,
    om jag vore en kitesurfare i sverige vore öland min bästa vän…

(frågan om varför vi körde på dessa spots är precis som då ett frågetecken, men de va hårt, snyggt och med mycket kärlek…)

• skotten

Medlem
    2 april, 2009 vid 21:27

hehe I think Jonaish nailed them all. more than one spot.. sam is fucking with you all again.

• davids

Medlem
    2 april, 2009 vid 22:09

Vilken skulle vara Mölle? Inte en chans att det är en av dem.. Helt klart att Margereteberg är en av dem iaf.

• edorf

Medlem
    3 april, 2009 vid 11:47

tycker mig skymta en skanör

• nic

Medlem
    3 april, 2009 vid 12:32
    Gadget;538589 wrote:

Hm, världseliten… du menar de som ofta lärde sig rocka på C-kites och inte vill lära om.

nic

• roland

Medlem
    3 april, 2009 vid 13:36

Bild nummer 3 e väll från sm flytohawaie redbull 2003 eller??? om någon minns en som sette kiten i en mast i hamnen under ett heat så var det jag………………….

• pjoter

Medlem
    3 april, 2009 vid 15:52

@Gadget 538589 wrote:

Frågan är ju vad som är bäst på vad. C-kites är bra på vissa saker (dock är jag skeptisk till att dom är överlägset bäst) men ganska kassa på andra saker.
    De flesta surfare i sverige har mer nytta av depower och safety från en hybrid/bow/foil än av hardcoreprestanda från en C-kite.

Att nybörjare skaffar nya balla C-kites och sen krampaktigt försöker hålla kiten i luften känns ungefär lika ball som 20åringar som skaffar en R1:a å sen gasar som tokar på varje raksträcka för att sedan stå stilla i kurvorna.
    Enkelt sagt, rätt kite till rätt ändamål, precis som för brädor. Man kör inte freestyle med en vågbräda och man lär sig inte ta höjd med en C-kite. 🙂

• roland

Medlem
    3 april, 2009 vid 23:08

@pjoter 538688 wrote:

och man lär sig inte ta höjd med en C-kite. 🙂

tur att bow kom hur kitade man innnan…..

• davids

Medlem
    5 april, 2009 vid 11:04

Håller med Roland, jävla tur att bow/sle/hybriderna kom… Minns innan när bara C-kites fanns. Alla fick göra walk of shame eftersom det är omöjligt att ta höjd med en C-kite… Folk dog som flugor till höger och vänster då det inte fanns någon typ av safety, och ingen kunde göra några tricks alls….

• nic

Medlem
    5 april, 2009 vid 19:38
    Davids;538838 wrote:
    Håller med Roland, jävla tur att bow/sle/hybriderna kom… Minns innan när bara C-kites fanns. Alla fick göra walk of shame eftersom det är omöjligt att ta höjd med en C-kite… Folk dog som flugor till höger och vänster då det inte fanns någon typ av safety, och ingen kunde göra några tricks alls….

De flesta var faktiskt rätt sunkiga då å de som inte var det är samma som tycker att C är fantastiskt idag också av någon anledning…

Sida 1 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.