Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Gissa SPOT
-
Gissa SPOT
Publicerad av samhansson på 2 april, 2009 vid 15:37var när hur varför…???!!!”
jonaish svarade 15 år, 7 månader sedan 17 Medlemmar · 42 Svar -
42 Svar
-
Många c-kites iallafall… kanske beroende på åldern på korten…
Gamle Hugge är ute och kör så det måste vara på 60-talet… -
Mellby, Mynningen, Båstad, Mölle, HBG, Dalen och tippen kanske?
-
pjoter;538587 wrote:Precis, nu när det finns bättre grejer väljer ju folk det. 😉
Du får försöka övertyga världseliten om det…
-
Om jag vore en tomat i sverige vore växthuset min bästa vän,
om jag vore en kitesurfare i sverige vore öland min bästa vän…(frågan om varför vi körde på dessa spots är precis som då ett frågetecken, men de va hårt, snyggt och med mycket kärlek…)
-
hehe I think Jonaish nailed them all. more than one spot.. sam is fucking with you all again.
-
Vilken skulle vara Mölle? Inte en chans att det är en av dem.. Helt klart att Margereteberg är en av dem iaf.
-
Gadget;538589 wrote:Du får försöka övertyga världseliten om det…
Hm, världseliten… du menar de som ofta lärde sig rocka på C-kites och inte vill lära om.
nic
-
Bild nummer 3 e väll från sm flytohawaie redbull 2003 eller??? om någon minns en som sette kiten i en mast i hamnen under ett heat så var det jag………………….
-
@Gadget 538589 wrote:
Du får försöka övertyga världseliten om det…
Frågan är ju vad som är bäst på vad. C-kites är bra på vissa saker (dock är jag skeptisk till att dom är överlägset bäst) men ganska kassa på andra saker.
De flesta surfare i sverige har mer nytta av depower och safety från en hybrid/bow/foil än av hardcoreprestanda från en C-kite.Att nybörjare skaffar nya balla C-kites och sen krampaktigt försöker hålla kiten i luften känns ungefär lika ball som 20åringar som skaffar en R1:a å sen gasar som tokar på varje raksträcka för att sedan stå stilla i kurvorna.
Enkelt sagt, rätt kite till rätt ändamål, precis som för brädor. Man kör inte freestyle med en vågbräda och man lär sig inte ta höjd med en C-kite. 🙂 -
Håller med Roland, jävla tur att bow/sle/hybriderna kom… Minns innan när bara C-kites fanns. Alla fick göra walk of shame eftersom det är omöjligt att ta höjd med en C-kite… Folk dog som flugor till höger och vänster då det inte fanns någon typ av safety, och ingen kunde göra några tricks alls….
-
Davids;538838 wrote:Håller med Roland, jävla tur att bow/sle/hybriderna kom… Minns innan när bara C-kites fanns. Alla fick göra walk of shame eftersom det är omöjligt att ta höjd med en C-kite… Folk dog som flugor till höger och vänster då det inte fanns någon typ av safety, och ingen kunde göra några tricks alls….
De flesta var faktiskt rätt sunkiga då å de som inte var det är samma som tycker att C är fantastiskt idag också av någon anledning…
Logga in för att svara.