Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing glada prognoser

• glada prognoser

Publicerad av sanden89 på 29 juli, 2009 vid 06:00

tjenare!

ser ut att bli en mycket god torsdag och fredag längs västkusten. Är det någon som är sugen på att köra vid stensudden i åsa på torsdag då det skall blåsa so vridande till ssv? hade varit mycket trevligt att träffa lite av profilerna här på riktigt, plus att mina surfkompisar är ute och seglar så jag står lite ensam annars:smirk:
    annars kanske det är någon som har ett tips på spots som är bra i sydlig vind?

ha ett kanonslut på veckan i vilket fall, ciao!

sanden89 svarade 15 år, 8 månader sedan 6 Medlemmar · 9 Svar
  • 9 Svar
  • pepa

Medlem
    29 juli, 2009 vid 07:06

Awesome shots Johan & Johan!

• sanden89

Medlem
    29 juli, 2009 vid 14:08

ändrar frågan lite då:tongue: brukar det vara folk som kör vid stensudden i åsa eller är jag troligtvis ensam om jag drar dit?

• sourra

Medlem
    29 juli, 2009 vid 14:48
    Pepä;562258 wrote:
    Awesome shots Johan & Johan!

Ehh, tack???

• above_the_law

Medlem
    29 juli, 2009 vid 14:49

Hallå,
    tror inte du blir ensam men det är inte så många kitesurfare som brukar köra här. Ge dig inte in med kiten och vågisen nedanför piren (om någon vågsurfar) bara för då lär du få ett kok stryk (på riktigt)…

Jag har ju skadat knä och fot i söndags, MEN om det blir riktigt bra surf så kommer jag att tejpa och köra strapless. Ev blir det ren vågsurf vid piren, men tar självklart även med kiteprylarna om vågorna inte är så bra som man kan hoppas vid piren!

Har du kört där tidigare?
    I så fall vet du att ta det lugnt på grusvägen, hälsa snällt på infödingarna och parkera lite diskret på båtuppläggningsytan (grusparkeringen);-).
    Det finns ett ställe en bit ut på udden där man har gjort det lite lättare att gå i, så leta upp det innan du startar kiten. Passa alla små luriga rosenbuskar och ta med extra fenor;-)…

Du kan också nå mig på 0706695030

• above_the_law

Medlem
    29 juli, 2009 vid 15:48

Här är en liten filmsnutt från Åsa Stenudde, när jag och Fallé var där under de kalla månaderna:
    http://www.surfzone.se/forum/vbtube_show.php?do=tube&tubeid=63#watch

(Har anv den som Menybakgrund i en annan DVD-prod…)

• haze

Medlem
    29 juli, 2009 vid 15:53

Hmmmm säger bara Klitmølle imorgon och L**** på fredag… I like wind!!

• debkausf

Medlem
    29 juli, 2009 vid 17:14
    Haze;562387 wrote:
    Hmmmm säger bara Klitmølle imorgon och L**** på fredag… I like wind!!

E du rädd för regn? Om inte så join da locals bara.

• haze

Medlem
    29 juli, 2009 vid 17:40

Skall ju till L**** på fredag morgon ju!Syns i skiten!!!

• sanden89

Medlem
    29 juli, 2009 vid 22:21

tack så mycket ATL! nej jag har bara varit där och tittat på lite vågsurf, så jag har uingen aning om hur det ser ut längre ut på udden, men på din film såg de rätt stenigt ut, men det klarar jag av=) hoppas vi ses imon då, kommer till 90% vara där och då ör jag antingen med en blå/vit eller grå/rosa rebel=)

ha det så gott nu får jag återgå til pokern.. dessa vindar kan kosta en mycket så man sätter och uppdaterar sig vid datorn^^

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing glada prognoser

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.