Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Glamping på Torö

• Glamping på Torö

Publicerad av martin-c på 27 april, 2012 vid 12:12

Varsågod, gratistips till verksamhet till ägaren till den berömda fastigheten på udden. För den är väl inte såld vad jag vet. Jag tog bilden på uppdrag för en inredningstidning förra sommaren. Vi tog höger vid staketet vid allmänningen och gick in ett 50-tal meter, stenstranden ligger precis nedanför. Jäklar vad vi släpade grejer!

Från Wikipedia: Glamping (glamorous camping) is a growing global phenomenon that combines camping with the luxury and amenities of a home or hotel.[4] Also called boutique camping, luxury camping, posh camping or comfy camping, glamping allows travelers to experience nature without the hassle of finding camp space, carrying their tents, and erecting and taking down their own tents.

martin-c svarade 12 år, 6 månader sedan 3 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • electric

Medlem
    27 april, 2012 vid 13:46

Hehe! Jag stötte faktiskt på fenomenet i USA redan på 60-talet (ja, jag har varit med ett tag 🙂 ) när jag på scoutläger där (ja, jag har varit scout också). När vi kom fram var tälten redan uppsatta – med trägolv ett par dm ovanför marken, och med tältsängar – så det var bara att flytta in. Maten fixades av anställd personal och vi åt i (tält)matsalar! Lite skillnad mot hur scouting var i Sverige på den tiden – då var det strapatser med vindskydd, sovsäck och öppen eld för matlagningen som gällde!

/Lars

• marden

Medlem
    27 april, 2012 vid 17:43

frågan är bara varför ni släppa alla grejer ut till torö för att ta en bild i en skog ?
    och frestade på den redan ansträngda förhållandet med markägaren…

• martin-c

Medlem
    27 april, 2012 vid 19:57

Dagens överreaktion…

Ja, nu var det så att vi tog andra bilder på stranden också, vilket 1000 andra fototeam gjort innan mig, men gick in i skogen för att att ta en bild. Med uppskattningsvis 350 meter skog mellan oss och huset. En vardag. I början på juni.

Gör inte ett problem av något som inte är det.

Martin

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Glamping på Torö

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.