• Publicerad av konstantin på 17 oktober, 2006 vid 16:40

Ska åka till Glasgow om två veckor för att hälsa på min bror som bor där.
    vad jag har förståt kan ju Skottlands kust bjuda på riktigt bra surf.
    Tänkte höra om det finns någon som varit i skottland och surfat. Finns det några bra spot inärheten av Glasgow?. I så fall får nog brädan hänga med i bagaget.:smile:

koste svarade 18 år, 5 månader sedan 3 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • bjornen

Medlem
    17 oktober, 2006 vid 17:02

Vadå bra surf, åk till Auchentoshan http://www.auchentoshan.co.uk/ och ge järnet 😀

• konstantin

Medlem
    17 oktober, 2006 vid 17:17

Haha, wisky är bara för gubbar över 50.

• koste

Medlem
    4 november, 2006 vid 13:19
    Konstantin wrote:
    Ska åka till Glasgow om två veckor för att hälsa på min bror som bor där.
    vad jag har förståt kan ju Skottlands kust bjuda på riktigt bra surf.
    Tänkte höra om det finns någon som varit i skottland och surfat. Finns det några bra spot inärheten av Glasgow?. I så fall får nog brädan hänga med i bagaget.:smile:

Västkusten är bra (golfströmmen) har surfat på ett 20 tal ställen där.
    5 mil fr g-gow ligger Irvine med en 10 km lång sandstrand, bra skyltat leisure center med äventyrsbad (kanonbra det med) testa bolws, kör förbi det och då har du stranden där. kan vara bra vågor där.

Surfingen är mycket större än i sverige där så det finns gott om butiker och en halv miljon utövare. Lycka till.

Du kan testa i sjön norr om, vad den nu hette, mot inverness. Kolla på en engelsk surfsite eller sök på scotland windsurfing spots på google, tervligt folk överallt iaf.!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.