Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Globeriderkites sonic

• cdaa

Medlem
    15 augusti, 2005 vid 16:11

Man kan se bommen i en filmsnutt på http://www.globekites.com/gksonic. Det finns även lite info på kiteforum.com

• rambo_johnson

Medlem
    15 augusti, 2005 vid 16:13

Svar till:

Det finns lite info på kiteforum.com

[/ QUOTE ]

bomen ser sjukt hitech ut, den får ju Cabrinhan att se uråldrig ut!!!

• kiters_se

Medlem
    15 augusti, 2005 vid 17:03

Många nya foils nu förtiden!
    Foil tycks göra intryck!

cool.gif

Peter

• anonym-anvandare

Medlem
    15 augusti, 2005 vid 17:36

Ok, det enda jag vill veta nu är:
    Har den one-pump?
    Då köper jag den här och nu.
    [bespara mig allt jidder om hur det blir fel tryck i strutsen för det kan jag leva med ]

• kiters_se

Medlem
    15 augusti, 2005 vid 17:38

Svar till:

Ok, det enda jag vill veta nu är:
    Har den one-pump?
    Då köper jag den här och nu.
    [bespara mig allt jidder om hur det blir fel tryck i strutsen för det kan jag leva med ]

[/ QUOTE ]

Vill du inte pumpa?
    Då ska du ha en Peter Lyn Venom, den fyller upp sig själv.

Å har bara 4 linor.

Peter

• samhansson

Medlem
    15 augusti, 2005 vid 18:34

testa den innan du köper säger jag

• stebe

Medlem
    15 augusti, 2005 vid 18:57

Den ser jävligt het ut,.. både kiten o bommen. Men det jag ställer mig tvekande till är att inte ha en stopper/knut att köra mot, kanske funkar om det är väldigt lågt bom-tryck.
    Men lite jobbigt och inte ha några trimmöjligheter från bommen, eller finns det?

• tille

Medlem
    15 augusti, 2005 vid 19:14

Svar till:

Ser ut som om jag hadde fel! kollade på återförsäljare listan på Glk;s hemsida fanns ingen i norden, beror nog på att Mat är en duktig och inovativ konstruktör, men PR i mer klassik form är kanske inte den starka sidan!

[/ QUOTE ]

Joda, det finnes i Norden. I Norge http://www.relaunch.no

Dessuten tror jeg det finnes i Danmark også, men det var et bytte av distributør i fjor høst en gang.

• ollefax

Medlem
    15 augusti, 2005 vid 19:45

min 04 GK lift är Riktigt käss måste jag säga. Först gick mitten strutten av i danmark, lite vågor så det kanske var befogat. Men sen så satte jag den rakt ner i vattnet på Haga, då gick duken av från Trailing edge nästan ända ner till LE. Det borde tusan en kite hålla för. Sen så har väskan gått sönder. Å den lille pumpen gick sönder första gången. Men den är rolig att köra med, men inte fan spelar det någon roll när den ska på lagning stup i kvarten!!!

Nej som sagt inge GK för mig. Om de inte har gaskat upp kvaliten ordentligt! Ibnge kul om man måste vara försiktig hela tiden.

• niklas82

Medlem
    15 augusti, 2005 vid 20:18

asså är det bara jag som tycker den är riktigt lik crossbow ??

• mrmille

Medlem
    15 augusti, 2005 vid 20:21

är det typ inte samma bridle?

clean
    snygg
    fet
    var provar man?

• mrmille

Medlem
    15 augusti, 2005 vid 20:26

eller hmmm, mjae

är det inte ett block jag ser där?
    CB/Nova bridlen är ju mer komplex i bakkant dessutom. Inte samma som det ser ut här iaf

• tille

Medlem
    15 augusti, 2005 vid 20:47

Det du ser der er ”Kite Power Optimizer” (KPO), det ser mest ut som Reverse-KPO som kom på 2005 modellene til Globeriderkites. Gjør at kiten svinger sinnsykt raskt, men på en litt annen måte. Den ”twister”/vrir seg rundt seg selv istedenfor å svinge på vingetuppene. Jeg liker det, men ikke alle gjør det.

Hvordan KPO vil fungere på Sonic vet jeg ikke, men jeg skal teste en ihvertfall.

• larssa

Medlem
    16 augusti, 2005 vid 19:56

Svar till:

min 04 GK lift är Riktigt käss måste jag säga. Först gick mitten strutten av i danmark, lite vågor så det kanske var befogat. Men sen så satte jag den rakt ner i vattnet på Haga, då gick duken av från Trailing edge nästan ända ner till LE. Det borde tusan en kite hålla för. Sen så har väskan gått sönder. Å den lille pumpen gick sönder första gången. Men den är rolig att köra med, men inte fan spelar det någon roll när den ska på lagning stup i kvarten!!!

Nej som sagt inge GK för mig. Om de inte har gaskat upp kvaliten ordentligt! Ibnge kul om man måste vara försiktig hela tiden.

[/ QUOTE ]

Du har väl fått ett måndags ex. Som det antagligen finns inom alla märken…

• donnen

Medlem
    18 augusti, 2005 vid 09:04

Svar till:

[/ QUOTE ]

Jag började kita på Lift2’or från 04. Trotts att det är franskt(!) måste jag säga att det var jäkligt nica kites. Prestanda, kvalitet och detaljarbete håller samma nivå som erkänt jysta kites som Slingshot och andra. Läser man reviews på Kiteforum.com finns bara gott att läsa. Bilden man får där är ett lite underdog-märke med en trogen om än rätt liten grupp kitare som kör GK. Jag skulle inte tveka att tjacka GK igen, de är rätt taskiga på att marknadsföra sig, men jag tror att man kommer att se betydligt mer av dem nu när de gått isäng med Litewave. Matt P och killarna är innovativa. Enda dingen är att det inte finns en retailer i svärge, vilket är synd. Jysta kites med bra kvalitet är min mening.

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Globeriderkites sonic

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.