Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Globeriderkites sonic
-
Svar till:
Svar till:
min 04 GK lift är Riktigt käss måste jag säga. Först gick mitten strutten av i danmark, lite vågor så det kanske var befogat. Men sen så satte jag den rakt ner i vattnet på Haga, då gick duken av från Trailing edge nästan ända ner till LE. Det borde tusan en kite hålla för. Sen så har väskan gått sönder. Å den lille pumpen gick sönder första gången. Men den är rolig att köra med, men inte fan spelar det någon roll när den ska på lagning stup i kvarten!!!
Nej som sagt inge GK för mig. Om de inte har gaskat upp kvaliten ordentligt! Ibnge kul om man måste vara försiktig hela tiden.
[/ QUOTE ]
Jag började kita på Lift2’or från 04. Trotts att det är franskt(!) måste jag säga att det var jäkligt nica kites. Prestanda, kvalitet och detaljarbete håller samma nivå som
[/ QUOTE ]
kitesurfingens vagga finns trots allt i frankrike …
angående sonic bommen:
borde det ändå inte finns en depower strap så att man individuellt kan reglera var sweet spot ska finnas… vi har ju inte alla samma armlängd. dessutom är det väl ett måste om det ska gå någorlunda att köra okrokad.om bomtrycket är lågt så borde det ju också vara bra att ha en stopper (hur gör man annars när man ska styra draken med en hand i luften???)
-
Allt snack om färger, men titta på formen. Det ser ut som en 50tals rysk rymdkonstruktion med all raka partier på LEn. Båda Cahabrinha och GK behöver titta på kites med konstant kurva på LEn som Ocean Rodeo och WindWing.
TW -
Tjena den går snart att prova på Surfer.se
Kommer att ha en prova på dag i September.
Har själv inte provat den.MVH//Marcel
Logga in för att svara.