Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Glömt öppna luftskruven på flyget

  • Glömt öppna luftskruven på flyget

    Publicerad av s31 på 3 februari, 2009 vid 20:02

    Ibland har man för bråttom.

    Skulle såklar segla de sista timmarna innan flyget hem från CV och missade att öppna luftskruven på en av brädorna.

    Kan dock inte se några tecken på delaminering eller annat. Kanske visar sig först när man seglar igen? Nån som gjort samma groda och vet mer??

    http://downthelinejunkie.blogspot.com

    jesper_b svarade 15 år, 7 månader sedan 6 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • poppo

    Medlem
    3 februari, 2009 vid 20:11

    Har gjort samma tabbe nån gång förr i tiden utan problem. Det lär väl visa sig om inte annat – vad göra?

    Fick däremot problem en gång då jag tog ur skruven inför flygning… Glömde nämligen sätta i den när jag kom fram till GC i stressen att komma ut på vattnet direkt!

  • surfan

    Medlem
    3 februari, 2009 vid 21:50

    djur måste kunna transporteras i lastutrymmet. … Dock är det samma temperatur som i kabinen samt det är tryckkabin även där.
    tar aldrig ur några skruvar!!!

  • imported_macts

    Medlem
    3 februari, 2009 vid 22:00

    tvärtom är ju onekligen värre…det har jag gjort efter en flygresa…rekommenderas ej. blev en tung bräda.

    Brukar va helt ok att inte öppna skruven

  • johan_gbg

    Medlem
    4 februari, 2009 vid 07:02

    Dock kan kabintrycket vara ekvalent med att vistas på 2000 meters höjd. Säkrast att skruva ur några varv…

  • jesper_b

    Medlem
    4 februari, 2009 vid 08:34

    De e lungt Johan. Har själv aldrig skruvat ut den där skruven. Är allt för rädd för att glömma sätta i den igen. Har dock aldrig delaminerat pga flygresa. /JB

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Glömt öppna luftskruven på flyget

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.