Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Gnarly Hookipa idag
-
Gnarly Hookipa idag
Publicerad av ola-h på 22 februari, 2010 vid 03:10Lite motstånd på vägen ut idag på Hookipa:
(mer bilder senare)mag svarade 14 år, 8 månader sedan 16 Medlemmar · 38 Svar -
38 Svar
-
Hehe, såg att du fick bra med däng där och fick simma lite. Efter det och att Robby Naish och ett gäng till fick kräla runt bland stenarna drog jag till Kuau istället. Blev lättvindsguppa och rätt OK vågor där också…
-
Ola H.;599350 wrote:Lite motstånd på vägen ut idag på Hookipa:
(mer bilder senare)Fett Ola! Vad jag vet så var du den enda svensk som vågade sig ut..Imponerande!
Kunde tyvärr ej beskåda dagen då det istället blev familjedag i Lahaina. Jag har förstås redan tagit del av en del bilder. Såg minst sagt gnarly ut.
Vänligen
Björn
-
Det var då ingen seglingsbar vind på kanaha och secrets såg inte bättre ut så det blev tebax till hookipa och solstolen för mig.
Lagom till att se en Italienare bli lungt och sansat lyft upp på klippan och sedan brutalspolad över stenarna.. just det såg lite otrevligt ut faktiskt men han klarade sig förhållandevis bra med lite cutts på fötterna bara.Mark Angulo följde färg några minuter senare och pangade sitt segel på stenarna (men klarade kroppen bra.)
-
björn_surfer;599357 wrote:Fett Ola! Vad jag vet så var du den enda svensk som vågade sig ut..Imponerande!
Johan var ute också men klarade sig utan den inledande spolning jag fick.
-
Ola H.;599361 wrote:Johan var ute också men klarade sig utan den inledande spolning jag fick.
Okey nice. Ser fram emot bilderna!
B
-
…sjukt bra seglat Ola, du höll klass med om tunga namnen! Fick en bild på ungefär samma sekvens. Sjuka spolningar idag… t.o.m Robby fick ont 😉
//Douglas -
Ja jävlar, ögongodis för oss stockholmare som vaknade till 20 minus och död lokaltrafik, och logohög snö 🙁
Ser sjukt nice ut, jag har valt fel väg i livet som sitter här, och jobbar, istället för att vara där, och surfa… -
Mag;599442 wrote:Oj oj oj vilken size!
/MagnusRobbans biceps?
-
Segelstorleken var nog blandad. På insidan var det noll vind som det kvittade. Där ute funkade säkert 4.7 minst lika bra som den 5.0:an jag hade. Någon seglade 5.3 också.
När det gäller den min inledande misstajming så trodde jag på fullt allvar att det fanns en chans att ta sig ut fast det kom ett set. jag såg ju liksom inte samma sak som kameran utan bara närmaste skumvall. Och den första bubblade jag faktiskt över:
Så varför inte nästa med?
men, nej…
Absurt choppigt. T.o.m Robby fick tail walk:
Men Johan kom ut direkt och seglade bra:
Jag fegade rätt mycket och släppte många vågor och gick dessutom tidigt och safe. Men några bottensvängar med OK tryck blev det ju:
Mer av sekvenserna finns på http://gallery.me.com/ola.helenius#100068&view=carouseljs&bgcolor=black&sel=0
-
Din definition av att “fega rätt mycket” är rätt annorlunda mot min… Stor respekt att ge sig ut i och behärska de förhållandena. Jag skulle ge bort min högra hjärnhalva och mina nya segel för att nå den nivån! Mäktig bild där sekunderna före spolningen…
-
Det finns ju alltid en läpp att sikta på. Då laddar man hårt när det går över mast….
Jag fegade stort och hoppade av många vågor då jag såg ett stort set utåt, man vill ju gärna komma ut igen…Aloha
/ Johanspinout;599499 wrote:Din definition av att “fega rätt mycket” är rätt annorlunda mot min… Stor respekt att ge sig ut i och behärska de förhållandena. Jag skulle ge bort min högra hjärnhalva och mina nya segel för att nå den nivån! Mäktig bild där sekunderna före spolningen…
Logga in för att svara.