Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen Gnissel från drivaxeln? (caravelle t3 88)

• Gnissel från drivaxeln? (caravelle t3 88)

Publicerad av remo på 14 augusti, 2006 vid 14:56

Hej!

Ett väldigt olägligt orosmoment har uppenbarat sig:

Det gnisslar från något kring vänster drivaxel.

Ljudet kommer när jag driver på axeln, ej när jag rullar med friläge i, ej när jag varvar med friläge i.

Ljudet kommer och går. När jag skulle köra till min mekaniker så försvann ljudet efter ca 1 mil, så han hörde ju inget. Sen när jag körde igår kom det tillbaka igen. Jag har kollat på damaskerna och det verkar inte spruta ut nån gegga…

Vad kan det vara? Kan det ha med att det e så attans blött och ruggigt väder eller e nåt pajj? Törs jag köra ner till frankrike på fredag???

Väldigt tacksam för tips och råd…

Remo

remo svarade 18 år, 8 månader sedan 2 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • svenne

Medlem
    14 augusti, 2006 vid 15:05

Är hjullagren okej?

• remo

Medlem
    14 augusti, 2006 vid 17:14

Tror det, men har absolut noll koll.
    Det som gör att jag tror att dom e ok är att det inte låter nåt när jag rullar utan att ha växeln i…

• svenne

Medlem
    14 augusti, 2006 vid 19:24

Tänkte att om bussningarna är kassa och/eller lagren är glappa kan något ligga mot och gnida när det driver. Men bara en chansning.

• remo

Medlem
    16 augusti, 2006 vid 13:12

Så nu har jag bytt till en ny drivaxel och det var det som verkade vara problemet för nu har jag inte hört nåt ljud.

Bilmekanikern sa att det var flera cm glapp i leden, så nu växlar den mycket mjukare oxå….

Hoppas nu bara jag kommer ner till les vagues och hem igen 🙂

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen Gnissel från drivaxeln? (caravelle t3 88)

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.