• God Damn…

Publicerad av swe-496 på 3 maj, 2008 vid 11:31

Vad sjutton ska vi göra åt vindförhållandena nu?
    Jag börjar bli rejält frustrerad nu även fast jag kör Formula. Det är ju inte ens tillräckligt med vind för lite Formulakör:(…

Dags för lite bra Fitunadagar med bris…men inte ens det verkar kunna bli nåt..

GetWet, fixa lite bris i Fituna nu…Snart börjar jag fan odla bilmotorer att spränga…i brist på annat skoj att odla;)

lars_k svarade 16 år, 6 månader sedan 14 Medlemmar · 21 Svar
  • 21 Svar
  • tim-eriksson

Medlem
    3 maj, 2008 vid 11:38

Snart har jag tenta period i 3 veckor, så tusan komme det blåsa!
    Räkna med att det drar igång runt den 10.e och håller på till den 6 juni.

• getwet

Medlem
    3 maj, 2008 vid 11:45

@SWE 496 462579 wrote:

Vad sjutton ska vi göra åt vindförhållandena nu?
    Jag börjar bli rejält frustrerad nu även fast jag kör Formula. Det är ju inte ens tillräckligt med vind för lite Formulakör:(…

Dags för lite bra Fitunadagar med bris…men inte ens det verkar kunna bli nåt..

GetWet, fixa lite bris i Fituna nu…Snart börjar jag fan odla bilmotorer att spränga…i brist på annat skoj att odla;)

Va…saru nåt! Vindmätaren står på 0.0ms just nu! Sjöbris? Ska försöka ordna det, passar tisdag?
    Sitter och glor på maskrosorna hur dom utvecklas, deras utveckling verkar gå betydligt snabbare än vinden för tillfället. 😡

• algen

Medlem
    3 maj, 2008 vid 12:03

Ja, det är ju helt sjukt knäckande att varje morgon mötas av en lika usel prognos.

Det enda man kan trösta sig med är det med all sannolikhet kommer blåsa otroligt bra i slutet på maj för då har jag ju en 36 p tenta… Det kan man ju ge sig fan på att det blir heldragna streck längs kusten när den närmar sig… Å nu kan man ju inte plugga eftersom man är så jävla frustrerad över att det inte blåser!

Finns det ingen som kan visa på nån fin statistik på vad som hände senast det var så här?

• hanness

Medlem
    3 maj, 2008 vid 12:04

Det är för jävligt. Köpte vindsurfing paket i förregår och så är det lång helg och ingen vind kan man ha sämre tajming?

• p-malmkvist

Medlem
    3 maj, 2008 vid 12:56

Men Getwet ligger väl och bänkpressar när det är vindstilla.. Detsamma med SWE 496 eller:wink: .. 2008 ska ju bli ett ruggigt snabbt år på vattnet för oss 08or..

• swe-496

Medlem
    3 maj, 2008 vid 13:02

GetWet.. Jag vill HA en sjöbris nu eller imorgon… Inte tisdag eller onsdag. Jobbar ju då.. Men iofs om du kan lova att sjöbrisen håller igång till sent ca 18-tiden eller nåt sånt så kan jag gå med på det..
    Du förresten, när maskrosorna är klara kan du väl göra en dunk vin eller två av dem o ta med till HagaPark i slutet av Maj;)

• getwet

Medlem
    3 maj, 2008 vid 14:10

@SWE 496 462590 wrote:

GetWet.. Jag vill HA en sjöbris nu eller imorgon… Inte tisdag eller onsdag. Jobbar ju då.. Men iofs om du kan lova att sjöbrisen håller igång till sent ca 18-tiden eller nåt sånt så kan jag gå med på det..
    Du förresten, när maskrosorna är klara kan du väl göra en dunk vin eller två av dem o ta med till HagaPark i slutet av Maj;)

Ok, jag mailade till SMHI och bad om en ny bättre prognos och vips så ändrade dom till SV imorgon, kolla här http://www.smhi.se/batvadret/index.html

Tyvärr gick dom inte med på att höja vinden vilket jag också eskade om men det behövdes beslut från högre ort om det, dom pratade om någon med hästsvans att det var hans grej och godkänna detta eftersom man behövde mer pengar till mer vind. Det var tydligen ekonomiska problem med vinden pga av att några inte ville betala högre bensinskatt. Det var nått djävla uppror tror jag…..
    Påpekade att jag iaf nu deklarerat och gjort mitt så JAG kan få vind, dom skulle se vad dom kunde göra. Så ett tips är, kom till Fituna imorgon och ligg djävligt nära mig så kanske det blir åka av.

• calle_b

Medlem
    3 maj, 2008 vid 14:32

Att ni ens orkar bli förvånade… Hänvisar hit, till ett av de mest fantastiska analyserna EVER :
    http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=3772

• stefan_gbg

Medlem
    3 maj, 2008 vid 15:09

Är i Kalmar hos svärföräldrarna. Haga park visar 1.8 m/s i medelvind, samma i går. Haga brukar ju alltid leverera lite bris så här års.

• hanness

Medlem
    3 maj, 2008 vid 15:40

Jag var så desperat att vilja prova mina ny grejor så jag seglade nu för en halvtimme sen men det gick sknappt frammot så det var inte så lyckat.

• bjornen

Medlem
    3 maj, 2008 vid 17:53

Nu är jag så desperat att jag nästan kan köra till väddö på måndag kväll för att få segla. Jag har lusläst alla prognoser och det verkar som det är stället att vara på :smirk:

//Björn

• klint

Medlem
    3 maj, 2008 vid 18:34

Funderar allvarligt på en formula för att förbereda mig inför en eventuellt vindfattig sommar. Ni som kör formula, vad ligger ungefärlig planingströskel på? Vilka vindstyrkor behöver en på 85kg med ett 11 kvm segel för bekväm planing ?

• tomasn

Medlem
    3 maj, 2008 vid 19:33

Faktum är att det passar mig bra med lite vind för tillfället då jag ändå ska iväg på utbildning o gärna vill ha ett tandläkarbesök avklarat. Sedan är jag mer än redo:)

• kapten-k

Medlem
    3 maj, 2008 vid 19:37

Flytta till skåne då, var ute i habo idag , det båste nog en 8-9m/s som mest.
    trodde det skulle lägga sig när jag kom dit. gick ut med 10.8, så det blev lite stort.
    Folk körde 6.5 utan problem.

• tomasn

Medlem
    3 maj, 2008 vid 20:34

Va? Idag skulle det ju inte va vind alls. Var det bris som kom?

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.