Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › God Damn…
-
@Calle_B 462598 wrote:
Att ni ens orkar bli förvånade… Hänvisar hit, till ett av de mest fantastiska analyserna EVER :
http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=3772Den analysen var klockren. Kan man inte segla får man iaf garva lite;)
-
@getwet 462595 wrote:
Ok, jag mailade till SMHI och bad om en ny bättre prognos och vips så ändrade dom till SV imorgon, kolla här http://www.smhi.se/batvadret/index.html
Tyvärr gick dom inte med på att höja vinden vilket jag också eskade om men det behövdes beslut från högre ort om det, dom pratade om någon med hästsvans att det var hans grej och godkänna detta eftersom man behövde mer pengar till mer vind. Det var tydligen ekonomiska problem med vinden pga av att några inte ville betala högre bensinskatt. Det var nått djävla uppror tror jag…..
Påpekade att jag iaf nu deklarerat och gjort mitt så JAG kan få vind, dom skulle se vad dom kunde göra. Så ett tips är, kom till Fituna imorgon och ligg djävligt nära mig så kanske det blir åka av.Uppror har vi för lite av i det här landet.*S* Tycker vi ska göra som de franska bönderna gör när de är missnöjda med något, men istället för att dumpa gödsel så dumpar vi gamla pråmar till brädor och tepåsar till segel på Rosenbads trappa. Dags för den hästsvansprydda hippien till finansminister vi har att släppa till lite mer pengar för bättre vindar, men man kan ge sig fan på att de beskattar vinden när den väl vill infinna sig igen;).
Du menar inte så nära som att ligga sked va? Lite för intimt för min smak med en kille iaf;) Men Fituna kommer jag till imorgon. Var där idag vid 15.30 ca, fanns lite vind men inte tillräckligt för Formula.
-
Äsch. utnyttja tiden istället. Just kommit in efter en 2 timmars mountainbike tur och i eftermiddag blir det att greja lite med segelbåten. Vinden kommer när den kommer, ägna tiden åt att bygga upp konditionen under tiden.
-
@JAT 462751 wrote:
Äsch. utnyttja tiden istället. Just kommit in efter en 2 timmars mountainbike tur och i eftermiddag blir det att greja lite med segelbåten. Vinden kommer när den kommer, ägna tiden åt att bygga upp konditionen under tiden.
Jepp, vad jag gör. Ett ständigt springade, gymmande och ätande. Plus att jag njuter av våren och värmen!
-
Vi skulle demonstrerat den 1 maj… Något drastiskt måste göras, och det fort !
-
Håller med JAT. Skogscyklingen är grym nu. Ska ut igen ikväll. Vinden är alltid pess i maj. Bra att ha alternativ. Dessutom är MTB ännu en intressant prylsport… 😉
Logga in för att svara.