Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › God Jul önskas med filmsnutt fr. Draget i torsdags 091217
-
God Jul önskas med filmsnutt fr. Draget i torsdags 091217
Publicerad av above_the_law på 19 december, 2009 vid 02:22Vill bara önska alla Kite Addicts en riktigt God Surf-Jul med ett litet filmbidrag från senaste session i Draget i torsdags. Var -4.5 grader och bra tryck i 7:an!
Musikvalet är nog bättre än åkningen (om Vimeo nu låter den vara kvar…). Var inte direkt läge för att öva nya moves, men gott med lite uppvärmning inför Cabo Verde och jul-svullandet:smirk:.
Check out:
http://www.kiteclub.se
or
[ame=”http://vimeo.com/8270228″]Kite Addict, Sweden Dec 17 -09 on Vimeo[/ame]/Nicco
hildingdude svarade 14 år, 10 månader sedan 8 Medlemmar · 11 Svar -
11 Svar
-
WakeNils;592733 wrote:gött nicco
Det samma mannen!
Vad är det med dom andra gnällspikarna egentligen;-).Frös inte ett dugg om varken kropp, huvud eller fötter, MEN blev ju i o f s rätt tydligt att man behöver tumvantemodellen i våtdräktshandskar. Jevlar vad ont det gör när blodet kommer tillbaka i fingrarna!
Förslag:
Vore ju kul att köra en glöggsession någon gång! Kanske t o m följt av julbord på t ex Fridas i Kärradal eller Johns Place alt Majas (om de har öppet)? Kunde ju bli en skön jultradition.
Tyvärr ser prognosen lite för vek ut idag och imorgon… -
above_the_law;592738 wrote:Det samma mannen!
Vad är det med dom andra gnällspikarna egentligen;-).Frös inte ett dugg om varken kropp, huvud eller fötter, MEN blev ju i o f s rätt tydligt att man behöver tumvantemodellen i våtdräktshandskar. Jevlar vad ont det gör när blodet kommer tillbaka i fingrarna!
Ja fy fan… kanske värsta smärtan jag nånsin vart med om, haha:) Men vet faktiskt inte om tumvantar hjälper så mycket. Det stora problemet upplevde jag var “fartvinden” när man körde som kylde ner fingrarna. Så fort jag kom upp på land värmdes dem upp i handskarna..
-
fattar inte varför det inte kan blåsa västligt…
jag kör prolimits tumvantar, bara man inte får vakum i dem är de hur goa som helst, lite värre att parkera kiten när man inte kan hålla i mitten dock
jag frös bara om fötterna, körde dubbla neoprenstrumpor men har slitit massa hål i dem så känseln är kortvarig, kör ju inte closed toe heller, men bytte om och värmde upp inomhus…onsdag kanske, imorgon är lite för svagt, bara slå en signal om du ska ut!
-
WakeNils;592744 wrote:fattar inte varför det inte kan blåsa västligt…
jag kör prolimits tumvantar, bara man inte får vakum i dem är de hur goa som helst, lite värre att parkera kiten när man inte kan hålla i mitten dock
jag frös bara om fötterna, körde dubbla neoprenstrumpor men har slitit massa hål i dem så känseln är kortvarig, kör ju inte closed toe heller, men bytte om och värmde upp inomhus…onsdag kanske, imorgon är lite för svagt, bara slå en signal om du ska ut!
Bara att önska sig nya neoprenesockor av farbror tomten då…
Jag körde med tunna avklippta ullstrumpor i mina och frös som sagt inte ett dugg om tårna, men har ju stängda boots i o f s.Såg att jag också har tendenser till att slita hål på mina, men la på lite liquisole som tunn extra sula på hälarna. Tror de håller lite längre då, men man ska väl undvika att knalla omkring i dom utan skor på stranden ändå.
-
stebe;592797 wrote:He he hårt Nicco, jag gillar redigeringen.
Så där snäll är du bara för att du tror på tomten Stebe:wink:, men låtvalet tycker jag var klockrent i alla fall!
Hur har ni det? Kommit ner till Danne ännu? Fick ju ett mail från Annas adress om er reseblogg, men hittar inte det mailet nu… Hur hittar man in där?
Hälsa Besten och Anna!
-
Det ser härligt ut.
Draget på ostlig e inte dumt. Det var väl skönt att slippa alla barnfamiljer på stranden så här års.Erik
-
För nästan exakt 6 månader sedan körde jag där endast i bordshorts…sedan dess kanske ingen har vågat sig ner på stranden igen
go rulle Nicco! Den ryckte upp den annars tradiga jullåten.
bifogar några sköna foton från en session den 24e juni i år.
Logga in för att svara.