Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Gödselstank i Apelviken?

• nordgren

Medlem
    25 september, 2003 vid 11:58

Jo det är helt klart sant, men just det som luktar är med all säkerhet tång.
    Men som du säger så är det nog mycket övergött där.

• surfmore

Medlem
    25 september, 2003 vid 13:33

Fjollor o fjollor, luktar det skit så gör det, vet inte om jag tycker det är en mansgrej att gilla lukten av bajs, men då kallar jag mig glädjeligen för fjolla från och med nu smile.gif

• lars_k

Medlem
    25 september, 2003 vid 13:44

Men lite bajslukt är väl inget som hindrar dej från att surfa? Då är du en riktig fjolla =)
    Och lukten av ruttnande tång hör havsmiljön till. Så njut istället.

• callekuling

Medlem
    25 september, 2003 vid 15:21

Det som inte dödar härdar en…………… smile.gif

• surfmore

Medlem
    25 september, 2003 vid 19:12

Nä, det finns inget som hindrar mig från att surfa men man kan ju tycka att de luktar skit ändå smile.gif. Det jag reagerade på var att det luktade mycket mer än vanligt så jag misstänkte att det var miljöutsläpp och det vill vi ju inte ha i våra surfvikar. Sen om man kan göra nåt åt det är ju en annan sak om det nu var det, vad vet jag. Men jag är jäkligt skeptisk till att det endast var tång som lukten kom ifrån.

Seglade där nere idag och nu var det inte sån stank längre, mer normal tånglukt.

• anonym-anvandare

Medlem
    25 september, 2003 vid 19:22

Det är bara enstaka gånger det luktar skit på framsidan, på baksidan luktar det inte bara skit utan det är även skitkass surf där. Östersjön har väl aldrig varit känt för bra vatten, då allt skit kommer från polen och ryssland.
    Hur var det att bada i sommar med alla dessa alger???

• nordgren

Medlem
    25 september, 2003 vid 20:17

Snacka om mindervärdes komplex! Måste alla göteborgare och dylika klaga på stockholm?
    Baksidan hit framsidan dit bla bla blaaaaaa.

Det är tamme fan Karlstad som är framsidan! wink.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    25 september, 2003 vid 20:30

Han är bara avundsjuk och bitter kanske för att ostkusten har fått bra surf ett tag wink.gif
    Men visst luktar det tång i Varberg ibland.

• nordgren

Medlem
    25 september, 2003 vid 21:17

Hehe är väll så. cool.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    26 september, 2003 vid 05:32

Karlstad är ett bonnaställe.

• nordgren

Medlem
    26 september, 2003 vid 05:37

Puss på dig också herr anonym.

• surferdude

Medlem
    26 september, 2003 vid 08:09

Vik efter vik växer igen av övergödning på västkusten. Är stockholmare men varit varje sommar på västkusten sedan sjuttiotalet. Har fridykt och dykt i många vikar framför allt i bohuslän och konsterat att flera vikar dött under årens lopp. Sandbottnar har ersatts med sjögräs som sedan dött och lämnat en död och ruttnande botten. Stor skuld till detta har givetvis jordbruket och skogsbruket. Men även ökad trafik av fritidsbåtar(bottenfärger, toaletter mm)påverkar.

Vi windsurfare kan dock ha gott samvete (i denna fråga). Ni som bor där nere bör skriva till kommunen och länstyrelsen och be dem utreda miljön.

Så va det sagt!

• anonym-anvandare

Medlem
    26 september, 2003 vid 09:29

Det har hänt att bönderna har göslat o sedan har det regnat, gödlset spolas rakt ut i havet. Numera måste bönderna plöja ner skiten inom några timmar från att de spridit den. Tyvärr sker viss avrinning ändå.

Tångdoften kan vara jävlig, och det är inget kul att behöva slöpa grejjerna genom tången eller försöka simma ut med grejjerna genom tången. samma visa när man ska upp. Tacka vetja dödahavet, ingen tång, alltid planing, bodydrags o vattenstart går som en dans.

För övrigt vill jag bara påminna om att det finns folk som uppskattar tångbad, hur f-n e man funtad då?? jag vågar inte ens tänka på hur dessa männsikor beter sig i sängkammaren…..

• nordgren

Medlem
    26 september, 2003 vid 10:30

Hehe ja det vore tufft att köra i döda havet, en annan som väger 95 kg kan väll dra rigg på en liten vågis. =)

Men de som badar tångbad gör väll rimligtvis inte det med rutten tång! wink.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    26 september, 2003 vid 17:27

Är östersjölax ätbar? Varför kommer alla 08 :er till västkusten på sommaren? Baksidan är en kloak! Var fanns giftalgerna denna sommar igen?

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Gödselstank i Apelviken?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.