Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing gofy/regular

• gofy/regular

Publicerad av hengo på 21 oktober, 2003 vid 22:43

hur är det egentligen.. vet att nästan alla har ett speciellt håll som dom gillar att stå på! men har ni några trick ni bara kan göra switch(eller säger man fakite “i kite”?) eller tvärt om?
    skulle va intressant att veta! laugh.gif
    personligen så är jag varken gofy eller regular, åker regular på snowboard och gofy på skateboard, helt sjukt men rätt bra när man tvingas åka på båda hållen, som när man kitar (om man inte vill köra toeside ena repan och välja att bara hoppa på ett håll)

melker svarade 21 år sedan 6 Medlemmar · 10 Svar
  • 10 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    21 oktober, 2003 vid 22:48

du är lika knepig som jag. spelar innebandy som vänsterhänta och spelade golf som högerhänta.

kör regular på snowboard. eller de dagarna jag provade. skidor är bättre…

//staffan

• patrikol

Medlem
    21 oktober, 2003 vid 23:07

Trodde jag var ensam om min egenhet! Slalom på skateboard gofy foot, Vertramp Regular, Snowboard regular vet inte varför men något fel på hjärnhalvorna måste det vara. smile.gif wink.gif

• hengo

Medlem
    21 oktober, 2003 vid 23:20

hahaha slalom på skateboard?! grin.gif

• patrikol

Medlem
    21 oktober, 2003 vid 23:35

Ja det var förmodligen före din tid smile.gif Stora tävlingar I bla. Stockholm, Malmö, Göteborg, Falkenberg, finns fortfarande kvar slalombrädor, Sector gör dom. En speciell känsla att pumpa upp fart och köra iväg i snabbfart på plan mark utan att behöva sätta ner fötterna. Ps Började skejta 1975. Du kanske började något senare eller wink.gif

• hengo

Medlem
    21 oktober, 2003 vid 23:56

hahah jag vet vad du menar , men trodde inte det fanns nån som höll på med det nuförtiden.
    ja det var före min födelse, började skata 1990, fast vet inte om det räknas med “pu-bräda”?

• patrikol

Medlem
    22 oktober, 2003 vid 00:08

Jag har faktiskt inte kört på den på flera år men den finns kvar, skulle vilja ha en långboard typ sector, fast nu är jag så hookt på kite att alla pengar som blir över går till kite grejor.

• hengo

Medlem
    22 oktober, 2003 vid 01:05

bordä väl fan inte va så svårt å bygga en sån själv? laugh.gif

• wipeout

Medlem
    22 oktober, 2003 vid 07:16

Shit… Patrikol… nåt fel är det på dig smile.gif

Jag åker ungefär lika bra goofy som regular på snowboard. Det funkar väl på sk8 åxå men jag skulle aldrig drömma om att droppa i en vertramp med fel ben först. Fast nu när jag tänker på det så är det ju nästan det man gör i nosestands och rock ‘n roll to fakie…. Fan jag kanske skulle sluta fega och bara testa helt enkelt… smile.gif

• skutt

Medlem
    22 oktober, 2003 vid 07:20

Oj körde själv slalombräda på 70 talet fick nästan en nostalgitår i ögonvrån när jag tänker på det, långa smala sköna brädor.

• melker

Medlem
    22 oktober, 2003 vid 10:10

Jag har helt klart lättare att hoppa överhuvudtaget när jag kör med min “normala” riktning regular. Men det är nog för att jag övat trick på detta håll hela tiden. Får ta en goofy dag eller två.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing gofy/regular

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.