Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Goiter
Taggad: freestyle, våg, våg freestyle
-
Goiter
Publicerad av tws på 22 juni, 2010 vid 23:46Litt goiter og ponch trening på Renna og i Oslo. Funnel, bob, burner etc rundt hjørnet (om 2-3 år).
tws svarade 14 år, 4 månader sedan 4 Medlemmar · 4 Svar -
4 Svar
-
TWS, jag ser att du modifierat din twin. Blev det bra? Vad blev effekten? Ärligt nu…
/sinker -
Æææh jo, på Lista ble det testet skikkelig. Gikk ut med 4.3 IQ (bildet over). Følte at brettet ikke kom i plan like tidlig som twin. Men når den var i plan så holdt den planing lenger. Rolig og fin (Lugn på svensk) i bottomturn selv om farten var høy. Så skar nosen seg fast i vannet ett topturn. For mye frontfot eller foroverlent. Men man venjer seg til det. På kvelden la vinden seg og jeg fikk større bølger i sett med lugnt vann mellom. Det var da jeg oppdaget den store fordelen ved siden av god høyde og lugn kontrollerte bottomturns. Cutbacken. satt som spikret i veggen. Jeg hadde større hastighet ned fra toppsvingen enn ut av den. Kommer to stk quader om en måned. Jeg tror ærlig talt ikke de kan matche rrd’s twin. Midt på dagen seilte jeg langdistanse med Frittern og Per Kristian. Da som twin, men med 15cm finner (2 størrelser for små). Twinnen hold såvidt følge med Deres singlefins på noen lange downwindstrekk med 4.7m2 full powered opp. Med 16cm finner holder den følge, men med 15cm twins og 9cm FCS trusters (ja jeg bruker den terminologien) holder den nok ikke følge. Men jeg bryr meg ikke. Trusterne går aldri av igjen. Hastigheten øker der den behøves. I veggen.
Logga in för att svara.