Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing goiter och framåt

• malteaserr

Medlem
    31 augusti, 2007 vid 13:06

potatisskal 🙂 DÅ har man en tunn bräda…

skall kolla lite duckjibe videos….

vart skall du köra i helgen, om du skall köra alltså?

Rasmus_W;410381 wrote:
    5.7 och din X-cite är nog en jättebra kombo för de första duckgipparna. Fast jag rekommenderar att du börjar med en vidare sväng och släpper framhanden nånstans på djup slör i början. Släpp också alla idéer om att man “duckar” under seglet, låtbommen svepa förbi framför dig utan att krypa ihop eller nåt sånt. Att jag kröp ihop i mina duckjibes hade att göra med att masten nästan låg på vattenytan och att segeltoppen pekade rakt i vindögat. Jag behövde helt enkelt låna lite hjälp av centrifugalkraften för att trycka upp seglet i upprätt läge igen.

Och som sagt, den sortens duckjibe jag beskrev, ska göras på en vågbräda som är liten och tunn som ett poatatisskal, med litet segel…

• poppo

Medlem
    31 augusti, 2007 vid 13:49

@Oåxen 410336 wrote:

Oj, du har gott om tid på dig. Lycka till! Och ha inte så bråttom.

Du har en poäng, MEN:
    det tänket körde jag med (en sak i taget!) och det ångrar jag idag – främjar inte utvecklingskurvan. Jag säger – ladda på allt du vill och lär dig mycket fortare. Finns ju en massa spolingar som seglar världscupnivå efter bara 3 år på brädan. Jag tror inte de tänkte “ska nog lära mig duckgippen planande innan jag provar nästa nivå”…

• rasmus_w

Medlem
    31 augusti, 2007 vid 13:57

@malteaserr 410401 wrote:

vart skall du köra i helgen, om du skall köra alltså?

Jag lär inte köra nånstans… Det lär inte bli speciellt mycket segling för min del förrän jag får ett jobb. Fast det känns som det inte är så långt bort.

• jeppo_f

Medlem
    31 augusti, 2007 vid 14:17

@poppo 410427 wrote:

Du har en poäng, MEN:
    det tänket körde jag med (en sak i taget!) och det ångrar jag idag – främjar inte utvecklingskurvan. Jag säger – ladda på allt du vill och lär dig mycket fortare. Finns ju en massa spolingar som seglar världscupnivå efter bara 3 år på brädan. Jag tror inte de tänkte “ska nog lära mig duckgippen planande innan jag provar nästa nivå”…

Det finns ju flera exempel på det. Lärde sig inte Morenotwinsen framåtloopa innan dom kunde gippa? Nu är det iofs lättare att lära sig loopa än att gippa, men ändå…

/jeppo

• malteaserr

Medlem
    31 augusti, 2007 vid 14:30

Jag kommer nog få svårt att låta bli att testa olika tricks i alla fall.

man får köra vidare och spontant testa det som känns angeläget. råkar det vara bra vågor och jag kommer med bra fart så kan det hända att man testar en framåt med livet som insats 🙂

poppo;410427 wrote:
    Du har en poäng, MEN:
  • malteaserr

Medlem
    31 augusti, 2007 vid 14:34

btw, vilka likadana namn ni har man blir yr i bollen…

masse, ,fnassel, poppo, jeppo…

😀

• rasmus_w

Medlem
    31 augusti, 2007 vid 15:27

@Jeppo_F 410436 wrote:

Det finns ju flera exempel på det. Lärde sig inte Morenotwinsen framåtloopa innan dom kunde gippa? Nu är det iofs lättare att lära sig loopa än att gippa, men ändå…

/jeppo

I någon mån kan det där hänga ihop med att de lärde sig segla på ett ställe som heter Pozo Izquierdo.

• fnassel

Medlem
    31 augusti, 2007 vid 16:28

@malteaserr 410449 wrote:

btw, vilka likadana namn ni har man blir yr i bollen…

masse, ,fnassel, poppo, jeppo…

😀

Jag vet inte hur det är med Masse, Poppo och Jeppo, men vi Fnassel vi lever i Smurfarnas värld! Vi är små vita och ludna och förökar oss genom delning så fort vi äter, så vi tar snart över världen om inte Gammelsmurfen kommer på någon lösning snart!

• dr-masse

Medlem
    1 september, 2007 vid 19:31

Ha, ha, ha!

Vi är smurfklonade surfgubbar!

Håller för övrigt med storsmurfen poppo helt. I alltför många år förtvinade den lilla surftalang som nog fanns där längst inne i min kropp i ett alltför defensivt tänkande. Nu är den nog helt borta. Surftalangen. Men det defensiva tänkandet är klenare i alla fall.

Ladda järnet! På allt! Ju tidigare man gör det, desto lägre blir spärrarna. Tror jag. Mina spärrar är monumentala numera, och ändå laddar jag hårdare än vad jag gjorde som 22-åring. Klura ut logiken i det, den som kan….

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing goiter och framåt

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.