• debkausf

Medlem
    12 oktober, 2008 vid 18:47

@sourra 506917 wrote:

Okej, om du blir sådär upprörd är det väl bäst att ge hela svaret då: Fördelen med kitegolfbagar är att de som sagt skyddar bra. Nackdelen är om de som sitter i incheckningen ser att det är ett kitesurfmärke på “golfbagen” och drar slutsatsen att det inte är golfprylar i.

men på rrds golfbag står det bara golf!

• sourra

Medlem
    12 oktober, 2008 vid 19:20

@debkåusf 507609 wrote:

men på rrds golfbag står det bara golf!

…och RRD.

• milkman

Medlem
    12 oktober, 2008 vid 20:11

Men va händer om man vill ta sin golfutrustning i en boardbag då?

• skejtar_henke

Medlem
    13 oktober, 2008 vid 06:39

@Milkman 507639 wrote:

Men va händer om man vill ta sin golfutrustning i en boardbag då?

Då säger man att det är golfutrusting ju. Om dom motsäger så får du ju öppna väskan…. 😉

• milkman

Medlem
    13 oktober, 2008 vid 06:48

Du e smart du. Om jag tar med kläder i min boardbag då?
    Det borde ju funka lika dant. Då kan man väll bara säga att det är en stoor vanlig väska istället, och sprida lite strumpor längst upp – om nån vill kolla? 🙂

• eddie

Medlem
    13 oktober, 2008 vid 07:32

Fy fan… den diskussionen har jag haft många gånger.
    Har du en sur Kastrupsbrud vid incheckningen så spelar det ingen roll hur påläst du är om maxvikter/-storlekar på en enskild väska.
    På senare tid så har de börjat knorra om att en golfbag endast får väga 15 kg.

• jofa

Medlem
    13 oktober, 2008 vid 10:16

Skaffa barn – åk med barnvagn. Du få skicka in hur mycket som helst i specialbagage utan att betala. Alternativt – ljug om vad som är i väskan – var lite kreativ… incheckningstanterna är rutinerade. Slå dem med häpnad och spara inte på Colgatesmajlet.

• skejtar_henke

Medlem
    13 oktober, 2008 vid 10:50

hahahha du pratar men den killen som är duktig på att prata… Vet du det? Om inte Eddie kan. Vem ska då kunna?

• jofa

Medlem
    13 oktober, 2008 vid 11:07
    skejtar_henke;507756 wrote:
    Om inte Eddie kan. Vem ska då kunna?

Well, med facit i hand från i våras på Kastrup så minns jag att jag betalade 0 kr med fodellflygplanshistorien. Hur mycket ni andra betalade så kommer jag inte ihåg de exakta beloppen…. 😀

• sourra

Medlem
    13 oktober, 2008 vid 11:18

Jag sket i att försöka golfa mig fram och tillbaka till portugal pga 15 kg-gränsen. Det hade ju bara lett till ännu mera överviktsstraff. Nu fick jag “bara” betala €75 för 3 kg övervikt, dvs samma belopp som Max “Rusiak” Fresh fick betala för att ta hem en boardbag på nästan 20 kg (utöver sin övriga surfpackning). Aldrig mer TAP.

• sourra

Medlem
    13 oktober, 2008 vid 11:19

Kanske ska tillägga att det inte var några som helst problem att flyga ned från Landvetter med samma packning.

• neven

Medlem
    13 oktober, 2008 vid 11:25

25€ per kilo övervikt?? Det kan ju inte vara rimligt? Till och med Ryanair som livnär sig på den här typen av avgifter tar “bara” 15€ per kilo.

• sourra

Medlem
    13 oktober, 2008 vid 11:37

Nej de tar “bara” €15/kg men man betalar i intervall om 5. Fördelen med Ryan, Sterling & Co är ju att de faktiskt har rutiner för att ta betalt i förväg. Hatar iofs Ryan men Sterling har sjukt bra deal. Jag tror man kan få med sig närmare 80 kg för under en tusing om man använder deras surfbräde-deal + övervikt. Flyger man reguljärt så är det ju helt beroende på keeringen som sitter i incheckningen (det är fan mer förutsägbart att gå på tärningsutfall).

• haze

Medlem
    13 oktober, 2008 vid 11:53

Jag betalade inget alls för min utrustning på väg ner hit. Då hade jag 2 brädor, två våtdräkter, två selar, två bommar, en kite, extra fenor, lite reservedelar till vågbrädan. I ett vågbrädfodral. Så det var nice. SAS rules 😉

• sourra

Medlem
    13 oktober, 2008 vid 13:04

@sourra 507774 wrote:

Kanske ska tillägga att det inte var några som helst problem att flyga ned från Landvetter med samma packning.

@Haze 507788 wrote:

Jag betalade inget alls för min utrustning på väg ner hit. Då hade jag 2 brädor, två våtdräkter, två selar, två bommar, en kite, extra fenor, lite reservedelar till vågbrädan. I ett vågbrädfodral. Så det var nice. SAS rules 😉

Ner hade inte jag några problem heller =)

Dit: “Oj, den där väskan ryms inte här på bandet. Ta bort den till specialbaggage och lägg in den där.”

Hem: “It is too much. First you go to that counter to get the voucher and then you go to that counter to pay and then you go to that counter to check in. It doesn’t matter if it is only 3 kg.”

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.