Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Gollito har brutit axeln…
-
Gollito har brutit axeln…
Publicerad av adde på 11 november, 2008 vid 08:53Under dagens morgonsurfande på diverse bloggar så läste jag på Emmas blogg att Gollito brutit axeln…
“[…] När vi kom ner visade det sig att Gollito (världsmästaren) brutit axeln och just åkt iväg till sjukhuset […]”
johanc svarade 15 år, 11 månader sedan 19 Medlemmar · 25 Svar -
25 Svar
-
Fy fan för att bryta något i Jeri! Speciellt en axel, som tydligen ska göra fruktansvärt ont innan den knäckts tillbaka på rätt plats. Nu blir han borta länge… Hoppas det inte var så farligt som det verkar.
-
vet inte om man kan “knäcka tillbaka” en bruten axel:P Tråkigt för han dock…
-
Den där infon om sjukvård i Jeri gör att det fasiken nästan går bort som nästa vinters planerade resmål för familjen. Surt.
Grymt tråkigt för Golito, hoppas han kommer tebaks i fin form snart! Han har ju tagit freestyle och vindsurfing till en ny nivå.
-
Skit tråkigt för GOllito och Jeri framför allt! inte så oväntat att han skulle skada sig i just detta trick jag har själv sätt han ladda detta allt för många gånger upp på stranden inte bara det utan han laddar allt för tokiga saker när det är alldeles för grunt..
Clubventos kanske borde se över att kunna ha en läkare på sitt center. -
@dr Masse 515206 wrote:
Den där infon om sjukvård i Jeri gör att det fasiken nästan går bort som nästa vinters planerade resmål för familjen. Surt.
…annars har Maui väldigt bra sjukvård. Doktor Bruce har behandlat många svenskar i allt från brutna fötter och näsor, fenor genom benen till infekterade sår, förstoppning och rispade hornhinnor (inte allt på samma person dock).
Själv fick jag lite virushämmande (som Fass rekomenderade till HIV-smittade) när jag hade en envis hosta.
-
Bryta axeln är samma sak som att bryta nyckelbenet fast längst ut. Undrar varför det ska opereras, det är inget man gör i Sverige i alla fall. Men han kanske skadade själva axelleden?
-
Det är väl så tyvärr med Både Jeri och tex Kap Verde att man inte ska bli ordenligt sjuk eller skada sig. En vän fick flyga sin son med Ambulansflyg till köpenhamn från Sal…eftersom dom inte kunde ge vård till pojken.
Som du säger går både Jeri och kap Verde bort med familjen…dessto mer kan man pusha för Maui 🙂
-
@Svenne 515235 wrote:
Bryta axeln är samma sak som att bryta nyckelbenet fast längst ut. Undrar varför det ska opereras, det är inget man gör i Sverige i alla fall. Men han kanske skadade själva axelleden?
Om nu sjukvården var såpass primitiv därborta, hur kan vi vara så säkra på att “bruten axel” är en korrekt diagnos? Eller har folk i Jeri hört sig för och fått besked från nåt bättre sjukhus?
-
Någon som har koll på extra sjukförsäkring som täcker transport till ett bra sjukhus?
Jag har någon extra försäkring gällande “extremsporter” som ska täcka det mesta samt transport till bra sjukhus men tveksam om den skulle täcka in ett sådant fall.. Att jag sedan går med en 50% möjlighet att punktera en lunga spontant är inte heller så skoj… Om det skulle ske i jeri skulle jag blivit lite rädd faktiskt :/…
-
Skulle passa mig ytterst länge innan jag lät någon operera mig i Venezuela…. Bättre att åka hem, och göra det här om det är nödvändigt.
De allra flesta frakturer i axelregionen kan fö behandlas utan operation.Klas
-
Venezuela har väl minst lika bra sjukvård som sverige! ett land som cuba tex är ju världsledande inom sjukvården .. såg nått program om det för nått år sen..problemet i Jeri är ju att dom inte har nånstans att operera 😉
-
@DanneMan 515331 wrote:
Venezuela har väl minst lika bra sjukvård som sverige! ett land som cuba tex är ju världsledande inom sjukvården .. såg nått program om det för nått år sen..problemet i Jeri är ju att dom inte har nånstans att operera 😉
Jei ligger i Brasilien, men det är väl ungefär samma standard där som om Gollito åker hem till Venezuela.
-
@DanneMan 515331 wrote:
Inte för att vara sån, jag gillar ju Hugo, men mackan s-77´s knä på maggan för några år sen var ju inte den bästa behandlingen han kunde få direkt…
-
Jag tror inte problemet är bristande sjukvård i Fortaleza, det är väldans stor stad och jag tror de är vana vid att behandla både det ena och det andra. Det är ju en axel, inget hjärtfel…
Rykten på byn säger att Gollito inte har någon reseförsäkring och därför inte kan behandlas här, det skulle bli för dyrt. Tydligen har Paskowski och de andra tjatat på honom att skaffa detta, men ja, killen har väl tricksat och snurrat bort de hjärncellerna 😉
Logga in för att svara.