Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Gömma nyckeln när du e på vattnet.

• Oregistrerad

Gäst
    10 april, 2008 vid 14:24

Eller varför inte ha med nyckeln ut på vattnet i typ flytvästen. Moderna vindsurfingflytvästar har oftast en plats för att fästa en nyckel.

• andreas-f

Medlem
    10 april, 2008 vid 14:34

Smart grej! Att ha med sig nyckeln ut på vattnet i ett snöre om halsen funkar ju förstås finfint men lite bökigt om man tex är flera pers med en bil… Eller om man har elektrisk nyckel.

• Oregistrerad

Gäst
    10 april, 2008 vid 14:41

Fast har man en modern bil finns det ju alltid en servicenyckel som går att låsa upp bilen med! Den är väldigt oelektrisk och det är den man ska ha med ut på vattnet. Tog för givet att ingen är så korkad och tar med sin elektroniska nyckel ut på vattnet…

• hellgren

Medlem
    10 april, 2008 vid 14:49

Snören går av, fästen går sönder… Jag föredrar att lämna min nyckel på land.

Jag hade faktiskt med mig en bil nyckel ut en gång.. Upptäckte det när jag kom upp och den som tur var låg kvar i fickan på shortsen. puh

• Knatte

Gäst
    10 april, 2008 vid 15:28

@hellgren 457487 wrote:

http://www.boardlife.se/shop/item_show.php?code_no=EXkeyP

Ok, kanske lite offtopic, och antagligen ganska onödigt för dom som surfar på lite vanligare spots. Men ändå, jag vet att diskutionen har varit uppe förrut. Här är lösningen 🙂

/Hellgren

Den var faktiskt rätt smart 🙂 Nu kanske man slipper lägga nycklarna på vänster framhjul..

• aronh

Medlem
    10 april, 2008 vid 16:43

@Knatte 457516 wrote:

Den var faktiskt rätt smart 🙂 Nu kanske man slipper lägga nycklarna på vänster framhjul..

Annars kan man lägga nyckeln under hjulet. Lägg bilen i friläge och lägg nyckeln framför och rulla in bilen. Ingen som letar där inte.

• bananen

Medlem
    10 april, 2008 vid 16:57

Jag hade nyckeln i ett snöre runt halsen en gång för ett par år sedan. Tappade den mitt i apelviken. Fick låna en kompis buss och köra till GBG, trampa in på tjejens jobb i neoprene (gissa om jag bli utskrattad). Sedan hem´och hämta extra nyckel och till varberg och sedan hem igen till GBG.

Sedan dess har jag aldrig nyckeln med mig på vattnet.

• booman

Medlem
    10 april, 2008 vid 17:19

Jag vann faktiskt en sån där på en (vet inte om jag vågar nämna det här men jag kör…) golftävling förra sommaren…(ingen bra placering) :crazy: Och det var ju ett rätt smart sätt att använda den…:smile:

• nlc

Medlem
    10 april, 2008 vid 17:37

Vad är det för fel på att knipa fast bilnyckeln mellan skinkorna? Funkar ju skitbra

• planing

Medlem
    10 april, 2008 vid 18:51

@bananen 457536 wrote:

Jag hade nyckeln i ett snöre runt halsen en gång för ett par år sedan. Tappade den mitt i apelviken.

Hur lyckades du med det? 😉 Jag har nyckeln i ett snöre runt halsen under våtdräkten. Känns otroligt att den skulle kunna leta sig ut därifrån…

• surfslusken

Medlem
    10 april, 2008 vid 19:37

@NLC 457545 wrote:

Vad är det för fel på att knipa fast bilnyckeln mellan skinkorna? Funkar ju skitbra

Funkar ännu bättre o trycka upp hela knippen i rökan o dra på en remsa silvertejp.

• davo

Medlem
    10 april, 2008 vid 19:54

@surfslusken 457592 wrote:

Funkar ännu bättre o trycka upp hela knippen i rökan o dra på en remsa silvertejp.

Haha, slusken…innan jag läste ditt svar hade jag på känn vad som komma skulle. Den här gången skrev du något som var jävligt kul faktiskt. Hahaha*asgarv*!
    Vi får väl hoppas att ingen här på konfen är vaktmästare eller väktare och anammar ditt tips, de har ju ena jävla nyckelknippor i regel…

Ok, jag släpper den grymmaste idén här, patentet är redan inlämnat bara så ni vet. Tillverka en dräkt med ficka på utsidan, t ex smalbenet.

• htn

Medlem
    10 april, 2008 vid 20:04
    Davo;457596 wrote:
    Haha, slusken…innan jag läste ditt svar hade jag på känn vad som komma skulle. Den här gången skrev du något som var jävligt kul faktiskt. Hahaha*asgarv*!
    Vi får väl hoppas att ingen här på konfen är vaktmästare eller väktare och anammar ditt tips, de har ju ena jävla nyckelknippor i regel…

Ok, jag släpper den grymmaste idén här, patentet är redan inlämnat bara så ni vet. Tillverka en dräkt med ficka på utsidan, t ex smalbenet.

Eller varför inte en hängsele med nyckelficka? (“vattentät”) 😉

/Henrik T.

• davo

Medlem
    10 april, 2008 vid 20:13

Ja, fan. Satt o jobbade här o hade tankarna på annat. Klart selen är bäst, en liten smart device att peta ner nyckeln i, typ en sån där som Jon Skolmen har runt halsen i Sällskapsresan. Ett sånt där rör med skruvlock ni vet. Integrerat på selen.

• htn

Medlem
    10 april, 2008 vid 20:18
    HTN;457608 wrote:
    Eller varför inte en hängsele med nyckelficka? (“vattentät”) 😉

/Henrik T.

Den var tydligen redan patenterad…Bläddrade precis i katalogen från surfstore (uk), och såg att NP’s nya selar ( t.ex NP 3D pro moulded) har “key pocket and waterproof key pouch”… (detta kanske har funnits tidigare?)

/Henrik T.

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Gömma nyckeln när du e på vattnet.

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.