Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Gömma nyckeln när du e på vattnet.
-
På ryggen på min pro limit vulcano har jag en tajt ficka med ett gummiband. Fungerar bra att ha en nyckel där.. Bra lösning tycker jag.
-
surfslusken;457592 wrote:Funkar ännu bättre o trycka upp hela knippen i rökan o dra på en remsa silvertejp.
Satan, du hann före.
-
@Svenne 457623 wrote:
Satan, du hann före.
Ja när de e fler som ska in i rökan vill man ju gärna va först!
-
Jag lägger nyckeln (elektronisk!) i en lite ziploc-påse och lägger den i en MP3 ficka med snöre om halsen. Kort snöre så den hamnar strax under kragen på dräkten. Det går nog åt en rätt massiv spolning för att man ska tappa den. Finessen är att vända knapparna utåt så att man kan låsa upp bilen utan att gräva fram nyckeln utan bara trycka genom dräkten om man vill rigga om eller ha lite fika (Surfsluskens tips kan ju kännas lite ofräscht om man ska ha fikapaus ;))
-
Inga problem med vatten även på icke-elektroniska nycklar? Dom flesta moderna bilar har ju immobilizer, men dom bitarna är väl bara magnetiska, eller? Aquapac finns ju även. Fungerar ju bra för GPS:er, borde fungera även för nycklar.
Logga in för att svara.