Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Goofy vs regular?
-
Goofy vs regular?
Publicerad av moonz på 15 januari, 2007 vid 17:33Vad kör ni? goofy eller regular?
oaxen svarade 17 år, 10 månader sedan 12 Medlemmar · 16 Svar -
16 Svar
-
ser ganska jämnt ut!
men jag fattar ditt frågetecken..haha.
För om de är surf han syftar på så kör vi både regular o Goofy, o man e grym på ett trick o vardera håll så det går inte att fastställa på surfen enligt mig.
muaaha -
jOHNjRAMBO;359951 wrote:ser ganska jämnt ut!
men jag fattar ditt frågetecken..haha.
För om de är surf han syftar på så kör vi både regular o Goofy, o man e grym på ett trick o vardera håll så det går inte att fastställa på surfen enligt mig.
muaahaJag menar den sidan man tycker mest om att åka på.
-
ja men de är ju det jag försöker säga, det beror på vad man skall göra..
för ett exempel…Regular så sitter spocken som ett smeck men inget annat.
Gofy hållet e carving 360 peeace of cake…bara ett exempel.Jag gör bäst hopp i regular ställning, men poppar bäst i gofy ställning..
Do you copy? -
vilket är vad? det jag är sämst på kallar jag goofy, men jag vet inte om det verkligen är goofy… tror det är styrbord.. men som sagt.. styrbord babord är svårt det med! 😉
-
OK
Sb – reg
Skidor – eh
Sk8 – reg
Wake – reg
Vågsurf – reg
Vindsurfing:
Table top – reg
Cheese – goofy
Loopförsök – goofy
Vågridning – reg
One foot – reg
… -
“Goofy Power” som det stod under min hemmabyggda snowboard i slutet på åttiotalet. Jag tycker dock inte det spelar lika stor roll i vindsurfingen som det gör i andra brädsporter utan rigg.
-
jOHNjRAMBO;359955 wrote:ja men de är ju det jag försöker säga, det beror på vad man skall göra..
för ett exempel…Regular så sitter spocken som ett smeck men inget annat.
Gofy hållet e carving 360 peeace of cake…bara ett exempel.Jag gör bäst hopp i regular ställning, men poppar bäst i gofy ställning..
Do you copy?Aa ok, jag hoppar och åker bäst i regular, man jag kan köra goofy.
-
O_o är det inte ovanligt monga som tycker det är härligast och åker mäst i goofy?
-
Inom segling pratas det ju istället om starboard tack resp port tack.. detta pga vikingaskeppens utformning med styråran på höger sida. Själv har jag lättare att få bra fart på grejorna för babord men hoppen känns naturligare på styrbord (goofy då).
/F -
när jag sk8ar o åker snowboard e det goofy.. men när jag kitesurfar båda.. fast känns lättare att hoppa o speciellt trixa när jag kör goofy
-
Jag kan knappt åka regular när jag kör snowboard, iaf läskigt värre. Inom vindsurfingen däremot hoppar och kör jag mycket bättre regular…sjukt
-
Om man är regular men åker fakie som om man vore goofy då är det switch.
Logga in för att svara.