Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › GoPro HD Hero2 Outdoor till salu!
-
GoPro HD Hero2 Outdoor till salu!
Publicerad av skanepaul på 19 december, 2011 vid 11:28Helt ny ouppackad GoPro HD Hero 2 Outdoor Edition paket till slau, 2650:- + plus frakt (spårbart postpaket 150:-, som brev ca 60-70:-) vill jag ha, den som först PMar mig och säger att dem vill ha den får den!
Kvitto finns givetvis, betalning till mitt bankkonto i förskott.
regfellow svarade 13 år, 2 månader sedan 9 Medlemmar · 14 Svar -
14 Svar
-
Paul, som jag har förstått det kommer alla med vattenhus och det som skiljer är snarare fästena? Outdoor bra för kite, snökite, samt skidor/bräda för att man får hjälmfästen m.m.?
-
Stämmer, jag tog en outdoor för att få just dem fästena, kommer nog inte fästa på brädan så mycket.
-
Jag förstår, jag tänker lite samma sak, fästa på brädan tycker jag överlag ger rätt tråkig film.
En del som kör skidor sätter kameran längst ut på staven på något sätt (?) och håller sen ut den när de kör så man ser hela åkaren och även lite mer av omgivningen. Vid vågridning tror jag det kan bli jäkligt coolt men man vill ju kanske kunna ha båda händerna fria för diverse manövrar!? -
Finns ett fäste för att sätta kameran uppe i linorna, har sett rätt sjysst men vet inte var man köper dem. Ett bra alternativ är en rigg som sitter i ryggan och sticker ut och upp. Tror dock de inte finns o köpa utan man bygger enklast och använder gopros fäste för bla stavar.
Annars tycker jag just att fästa kameran på brädan men rikta den mot åkaren ger en rätt bra vinkel. Dock tricket är att byta kamera vinkel ofta i klippningen. Hjälmmontage fungerar rätt bra men blir ofta rätt ryckigt då man plötsligt tittar åt ett visst håll. Montering på kitebommen fungerar inte alls, gopros bröstsele funkar ok med.
Lite ex ses här [ame=”http://vimeo.com/33121971″]Snökite premiär vintern 2011/2012 on Vimeo[/ame] -
karl-petter;678235 wrote:Har du någon erfarenhet av line mounten?
Jag har en, fungerar fint. Bilden blir lite skakig men fungerar helt ok.
Några gånger har en styrlina fastnat i fästet precis efter en halv kass landning när jag får linslack. Oftast kan man skaka tillbaka det men någon gång har jag tvingats köra tillbaka till stranden, landa och fixa. Skulle vilja ha möjlighet att fästa den längre upp på linorna men har ännu inte kommit på något smartare än att kanske sätta en liten tejpbit på ena linan som hindrar fästet från att kasa ned.Sammanfattningsvis, fästet fungerar fint och ger en bra vinkel!
-
Funderar på att investera i ett linfäste också, men har 5-linors North Rebel så fästet hamnar en bra bit upp. Men det kanske bara blir bra?
Slantar ni upp 599:- som det ser ut att kosta på alla ställen i Sverige, eller blir det från kitehero.com för att spara någon hundralapp?
-
Dessa är billigare:
http://www.actionvideo.dk/index.php/kamera-mount/gopro-mount/montering/kiteheroline.html
De tog dock helt löjligt hög fraktavgift (198DKK) när jag beställde, även fast de skickade med vanligt brev (ca 20DKK porto)
Logga in för att svara.