Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Göra om deep tuttle till tuttle?
-
Göra om deep tuttle till tuttle?
Publicerad av herr-pelegrin på 18 augusti, 2016 vid 10:44Kor fråga! Jag har lite fenor på lager och undrar om någon gjort om en deep tuttle till tuttle och i så fall hur? Eller bör man lägga ned tanken…?
bicless svarade 8 år, 2 månader sedan 4 Medlemmar · 7 Svar -
7 Svar
-
Enkelt fixat på runt en o en halv timme. Ikeabulten hade dock lite märklig dimension på S 10-fenan. Låg prick mellan 8 och 10. Inget jag hade, så det fick bli 10:ans borr och sedan lite tejp på bulten. Fenan var bara att skruva dit och satt perfekt utan justeringar. Om man bara ser till att fortsätta borra upp borrhålet för fenskruven vinkelrätt mot övre kanten på fenan så blir det nog svårt att misslyckas.
-
För oss som inte är hantverkare rymmer kanske inte borrsatsen rubbet. Men visst, den bjuder jag på. Det var rätt upplagt läge.
-
Detta vet ni säkert redan men kan endå sammafatta lite om de ni kallar ikeaskruvarna
Inserten görs i 9 och 12mm ytterdiameter
http://www.surfspot.se/insert-for-fena.html
Alltid M6 gänga på inserten europa och större delen av världen, men i USA förekommer tumgänga på vissa fenor.
Logga in för att svara.