Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Goretex luftskruv till CA

• Goretex luftskruv till CA

Publicerad av kinabalu på 12 juni, 2011 vid 12:16

Någon som vet vilken gänga det är på luftskruven till en Carbon Art bräda?

Jag fick lite problem med goretexmembranet och tänkte byta till en gammal hederlig rostfri skruv istället. Jag trodde det var M12 gänga, men M12 muttern jag hade liggande hemma passade inte på original-luftskruven!? Är det NPT gäng eller någon specialgänga??

Eller har ni andra tips på hur man fixar detta… Just nu ligger brädan oanvändbar. Vågar man t:ex plasta igen hålet??

/Anders

kinabalu svarade 13 år, 5 månader sedan 3 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • tobhed

Medlem
    12 juni, 2011 vid 19:43

Inte plasta igen hålet. Gå till carbon arts websida och skicka mail, James svara oftast inom 24 timmar

• lars_k

Medlem
    12 juni, 2011 vid 19:47

Kolla med Svenne, han verkar ha goretexpluggar hemma, han kan kanske mäta upp vad det är för gänga, eller allra helst förse dej med en ny:
    http://www.boardcorner.se/ventplugg-med-goretex.html

• kinabalu

Medlem
    13 juni, 2011 vid 20:05

Tack för tipsen!

Svenne hade rätt sorts goretexplugg på hyllan, så det löste sig.

Det var förresten M12 med fingänga (1,5mm stigning).

/Anders

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Goretex luftskruv till CA

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.