Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Göteborg idag söndag NO
-
Göteborg idag söndag NO
Publicerad av fredrik-ygge på 27 maj, 2007 vid 00:36Med svår abstinens sitter jag här och undrar om man kunde komma ut en sväng ikväll.
Var kör man bäst i Göteborg på NO? Vill köra centralt och hinner inte ta mig ner till Gottskär eller ta färja till Hönö, speciellt som det inte är osannolikt att det blir bomkörning.
Sitter och kollar på hitta.se och undrar om båthamnen norr om Sillvik kan va nåt. Borde kunna vara bra vind och med Björkö som räddning i lä om det går helt åt skogen om man kör enligt gröna strecket på första bild. Ser ut att kunna gå att ta sig ut enligt de gröna pilarna på bild 2. Någon som provat? Alternativa spots / istigning?
supergleiter svarade 17 år, 2 månader sedan 13 Medlemmar · 25 Svar -
25 Svar
-
Så är det nog. Då måste man ju dock ha nyckel till bommen. Annars blir det så långt att bära. Väl?
-
Det var längesen jag seglade sillvik, men visst är det så att man med lite god vilja kan köra ut till höger om bommen?
-
Det har gått att klämma förbi en folkabuss, så det ska funka om de inte flyttat positionen på stenarna där.
-
Var där förra helgen. De har lagt en fet sten till och förlängt staketet. Omöjligt att trockla sej förbi. Måste ha nyckel till bommen.
Där Fredrik menar är en privat marina med låst bom uppe vid Sillviks-vägen. Svårt att komma till.
…fan vilket negativt inlägg…sorry.
😉 -
Bättre med ett negativt inlägg Lars_K än att jag åkt dit och konstaterat på plats. Tack!
Verkar som om det blev dåligt med vind idag. Lägger ner. Rubriken borde varit:
Göteborg idag söndag NO WAY -
fredrik.ygge;386058 wrote:Sitter och kollar på hitta.se och undrar om båthamnen norr om Sillvik kan va nåt. Borde kunna vara bra vind och med Björkö som räddning i lä om det går helt åt skogen om man kör enligt gröna strecket på första bild. Ser ut att kunna gå att ta sig ut enligt de gröna pilarna på bild 2. Någon som provat?
Oh!… en dold spot-tråd,
(Mitt alternativ till Silvik kallar det Lillebyshamn)
Har både rekat och seglat på detta ställe (natuligtvis),
fan vet om det finns någon strand jag inte seglet på i Göteborg:wink:.Tyvärr är det helt omöjligt att ta sig dit då Lillebysbåtförening har varken A-nyckel eller släpper in löst folk, ansökte tom om att bli medlem och pröjsa för att få tillgång till denna plats men svaret blev… – ingen båt ingen nyckel!
Rätt surt eftersom stället ligger grymt bra till, Bilen 5 meter från vattnet och fina gräsmattor som ligger i lä och man kan rigga på, här kommer vinden till på VSV till NO (Ost)!
Eftersom gestapoföreningen dumpat mig går jag nu mer i vid stranden strax väster om hamnen, en liten badvik med sand, gräs, tyvärr ligger den sämre till och dessutom måste man då knotta ner med prylarna vilket (som ni vet) suger! kortast bit (ca 100 meter) blir det om man parkerar efter vägen på toppen precis innan backen till Silvik och sen knottar ner med prylarna från berget längs en liten stig….
//Glenn
-
Tack Glenn, du är verkligen Mr Secret Spot Revealed. Orkar du rita in på kartan? Är det gott om parkering? Har svårt att sno din p-plats när du delar med dig så här.
Kom faktiskt ut igår i alla fall. Såg hur det började röra sig i träden framåt kvällen och hade fullt drag i 9.5:an från 19:30 till 21:30, sedan började vinden dö (och mina klena muskler också). Gick i från privat väg hos kompis ungefär halvvägs mellan Varholmen och Sillvik. Fick bära rätt långt. Kryssade sedan upp till Sillvik. Det området är verkligen ljuvligt vid den här vindriktningen! (Säkert vid många andra också, men då har man så mycket mer att välja på.)
-
Här seglar jag då…
Surt med halvön till höger….Mmmmmmm//Glenn
-
Jag brukade segla Sillvik när jag bodde i GBG. Bommen kan forceras med en B-nyckel, vilka kan köpas lite varstans. Tex sålde klackbaren på B&W backaplan en till mig till det facila priset av 65 kr!
Regler är till för att brytas!
Sillvik på NO är faktiskt en fröjd för vinden brukar inte vara byig uta ganska ren.
-
Jag kör troligen Sillvik i morgon tisdag vid 11, hoppas fler är där då!
-
Jag med flera kör sillvik ikväll, siktar på 18 tiden.. någon som är på?
-
Hur är det att gå i mittemot campingen, alltså öster om hamnen?
Är det för grunt att segla innanför ön?
//Ö
-
Jag är inne på att åka Sillvik imorgon kväll. Någon som har några insider-tips om bommen imorgon kväll?
Funderar också på att testa Arendal nu när det verkar bli mer Ost än Nord. Skulle vilja reka istigning etc inför en västlig, hård kuling och lite speedkörning. Vid ostligt kan man ju köra safe med piren i lä. Nog rätt bra vind från älven vid ostligt. Någon som är lockad att hänga på?
Logga in för att svara.