Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › göteborgskitare?
-
göteborgskitare?
Publicerad av prise på 3 augusti, 2007 vid 18:43Hejsan!
Precis flyttat till GBG för att börja plugga och samtidigt passat på att köpa mig en kite. Suget blev för stort efter att jag prövat på det nere i varberg och vietnam förra året så gjorde slag i saken nu när jag kom ner till västkusten. 🙂
Min fråga är om det finns några kitare i göteborg som kör ner och kör någon kväll då och då? Rågelund är väl den spot som är närmast om jag har förstått det hela rätt?
Möjligheter att samåka med någon?
Mvh
Linustjoppe svarade 17 år, 7 månader sedan 12 Medlemmar · 24 Svar -
24 Svar
-
Tjenare Linus!
Jag flyttar upp på måndag och hänkar gärna på, dock så har jag inte heller någon bil(eller hel kite för tillfället).
Var bor du? -
jag har en aldeles för dyrgående bil för att köra själv så jag plockar gärna med mig ett gäng. har plats för fyra pers plus MYCKE packning..
Ring när de blåser.
/Fredrik 073-928 66 02
-
Låter bra fredrik. Blir aktuellt för min del om ett par veckor ska hem till västerås en vända och hämta upp lite prylar inför flytten sen så kan du räkna med att telefonen ringer när det är blåsigt 🙂
Hattfan bor på chalmersområdet närmast avenyn. Ingen bil jag heller så hoppas på fredrik då 😛
-
@prise 402623 wrote:
Hejsan!
Precis flyttat till GBG för att börja plugga och samtidigt passat på att köpa mig en kite. Suget blev för stort efter att jag prövat på det nere i varberg och vietnam förra året så gjorde slag i saken nu när jag kom ner till västkusten. 🙂
Min fråga är om det finns några kitare i göteborg som kör ner och kör någon kväll då och då? Rågelund är väl den spot som är närmast om jag har förstått det hela rätt?
Möjligheter att samåka med någon?
Mvh
LinusVi åker 2 ibland 3 i en bil från lite norr om gbg så ofta dt blåser.. Rågelund brukar vara spotten men vid NV vindar typ så är det ofta A-bay som gäller.
Askim är igentligen närmast men det brukar bli jobbigt där bara om vinden vrider lite ifrån SV så det brukar inte bli kört.. du kan säkert åka med nån gång släng in inlägg bara så blir de nog lästa -
Flyttade precis in till gbg, bodde 4 mil söder om innan.
Finns i johanneberg, har bil då och då. 0707326517
-
Prise och r1k, jag bor också på Johanneberg vid Chalmers så det är bara att slå en signal när det är blås på G. Min och tjejens bil står här uppe stand-by 24/7. För övrigt bor Wake-Nils också i krokarna liksom Jezaja (utom på sommarlovet) så det finns alltid folk att dela petroleumutgifterna med. Tel-nr finns under min profil.
-
Oh, glömde – Ola Hattfan kommer bo på Hisingen så han får vackert spårvagna sig upp på knölen om han ska med =)
-
Gött att se lite fler folk från GBG som vill ut, har ingen bil själv men pröjsar gärna soppa pengar får att få komma ut. Bor på Elevator-island jag med.
MVH Peter
-
Och vi är ett gäng som alltid tar egna bilar (skitdumt)
Det får bli bättring helt enkelt.
En pubkväll nästa vecka är väl en bra början.
Vad sägs om torsdag?
http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=50771&highlight=kitepub
skriver mer info om det senare
Nästan garanterat så kommer det blåsa som attan på torsdag efter det här inlägget 🙂
//Pär
-
jag åker ner ofta med egen bil det med tors värkar va en nice grej blir det av ??? min data e paj så smsa mig om det blir av
sebastian
0735265927obs ladda med mycket bärs jag e en törstig typ:tongue:
-
Jag är ju också i Gbg, ingen hel kite just nu men kommer förhoppningsvis en i veckan. Och då blir det åka av.
Låter bra med pubkväll på torsdag. I’ll be there!!
-
Pär, du får styra upp såna små nätta namnlappar där folk kan skriva sin Steffo-alias =)
-
Prise,
Det är bara att slå en pling om du vill haka på ner till varberg. Kör typ aldrig i Rågelund. Bara i nödfall:wink:. Nu kommer jag ju iof bara att var i Sverige i två månader till, men surfar så fort det blåser fram till dess. 0739929262Pär,
Kommer förmodligen förbi. Kanske lite sent om det är uppehåll för då bara måste jag klättra. E så sjukt sjuk sjukt klättersugen och kitesugen för den delen ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅh suck!Och TACK! till Tompa och Cheriffgänget för hjälpen när Virre virrpanna låste in nyckeln i bilen imorse. Blev bara två timmar sen till jobbet så det var lugnt:wink:
Logga in för att svara.