Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Session › Göteborgstrakten
-
Göteborgstrakten
Posted by hansb on 11 maj, 2004 at 07:06Hallo,
Ska till götet på jobb på fredag (annars Upsalabo). Funderar
på att stanna kvar över helgen och kite. Hänger då gärna på
anndra/annan som har lokalkännedom. Om någon ska ut får ni gärna höra av er till mig. OM inte annat med tips vart man tar sig (här eller till [email=”Hans@rixmail.se)”]Hans@rixmail.se)[/email]
/Hansfunkyman replied 20 years, 5 months ago 7 Members · 9 Replies -
9 Replies
-
Tänkte dra till Åsa som ligger strax söder om Kungsbacka.
Det ska givetvis blåsa för att det ska bli av.
Åker rätt tidigt (runt kl 11:00) då jag är ledig.
Hade någon mer liknande tankar?/E
-
Enligt Windguru så ska det blåsa bra på fredag… runt 8m/s
Fast det det ska inte vara vidare varmt… ca 10 grader…Tror ni att det räcker med en 5mm semidry dräckt och skor?
/Daniel
-
Låter fint på fredag och då e man typiskt upptagen. Får hopppas det står sig till lördag.
5mm semidry måste funka! -det är vad jag har. Testade häromdan att köra med superunderställ inunder och det funkade bra med en vattentemperatur på gissningsvis 10-12 grader.
/Hans -
Var ute idag med en standard 5-3 blötis, funka fint…inga skor inga vantar, inte så värst kallt..
-
Hamnade till slut nere på en fin beach cirka 1 km söder om Åsa camping! Fin NV vind, träffa andra trevliga kitare, gjorde fantastiska vurpor och blev antagligen matförgiftad efter att lunchat hamburgare på en av restarurangerna i anslutning till campingplatsen (fick hög feber till kvällen som släppte lagom till rösträkningen på melodifestivalen).
Försökte även kita på Mjörn på söndagen: mkt trångt att launcha men det gick, tyvärr var vinden för svag (fast bra att sjölja av grejerna i sötvatten).
/Hans -
Var i Mjörn åkte du? Var det borta vid Mjörnvallen eller? Ingen risk för elaka stenar och grund i den sjön (jag har för mig att det brukar vara en massa båtar som sjunker varje år)
Är själv från Alingsåstrakten så det vore kul och veta…
-
Nej jag åkte inte (för svag vind). Men visst precis bakom vallen -en liten gräsplätt mellan parkeringen och fotbollsplan. Stenar låtero täckte! Jag bara bada på badstranden…
-
Jag såg en i våras som körde i Önneredskanalen som mynnar ut i Fiskebäck precis nedanför tippen. Helt otroligt, men han kryssade ut från kanalen ut i öppet hav.
Log in to reply.