Senaste nytt Forums Kitesurfing Session Göteborgstrakten

• Göteborgstrakten

Posted by hansb on 11 maj, 2004 at 07:06

Hallo,
    Ska till götet på jobb på fredag (annars Upsalabo). Funderar
    på att stanna kvar över helgen och kite. Hänger då gärna på
    anndra/annan som har lokalkännedom. Om någon ska ut får ni gärna höra av er till mig. OM inte annat med tips vart man tar sig (här eller till [email=”Hans@rixmail.se)”]Hans@rixmail.se)[/email]
    /Hans

funkyman replied 20 years, 5 months ago 7 Members · 9 Replies
  • 9 Replies
  • roland

Member
    11 maj, 2004 at 07:32

kommer vinden så!! inga problem

• kongos

Member
    11 maj, 2004 at 23:24

Tänkte dra till Åsa som ligger strax söder om Kungsbacka.
    Det ska givetvis blåsa för att det ska bli av.
    Åker rätt tidigt (runt kl 11:00) då jag är ledig.
    Hade någon mer liknande tankar?

/E

• danielsan

Member
    12 maj, 2004 at 15:44

Enligt Windguru så ska det blåsa bra på fredag… runt 8m/s
    Fast det det ska inte vara vidare varmt… ca 10 grader…

Tror ni att det räcker med en 5mm semidry dräckt och skor?

/Daniel

• hansb

Member
    12 maj, 2004 at 16:15

Låter fint på fredag och då e man typiskt upptagen. Får hopppas det står sig till lördag.
    5mm semidry måste funka! -det är vad jag har. Testade häromdan att köra med superunderställ inunder och det funkade bra med en vattentemperatur på gissningsvis 10-12 grader.
    /Hans

• falk__enberg

Member
    12 maj, 2004 at 16:49

Var ute idag med en standard 5-3 blötis, funka fint…inga skor inga vantar, inte så värst kallt.. cool.gif

• hansb

Member
    17 maj, 2004 at 06:27

Hamnade till slut nere på en fin beach cirka 1 km söder om Åsa camping! Fin NV vind, träffa andra trevliga kitare, gjorde fantastiska vurpor och blev antagligen matförgiftad efter att lunchat hamburgare på en av restarurangerna i anslutning till campingplatsen (fick hög feber till kvällen som släppte lagom till rösträkningen på melodifestivalen).
    Försökte även kita på Mjörn på söndagen: mkt trångt att launcha men det gick, tyvärr var vinden för svag (fast bra att sjölja av grejerna i sötvatten).
    /Hans

• jensa

Member
    18 maj, 2004 at 11:08

Var i Mjörn åkte du? Var det borta vid Mjörnvallen eller? Ingen risk för elaka stenar och grund i den sjön (jag har för mig att det brukar vara en massa båtar som sjunker varje år)

Är själv från Alingsåstrakten så det vore kul och veta…

• hansb

Member
    20 maj, 2004 at 14:16

Nej jag åkte inte (för svag vind). Men visst precis bakom vallen -en liten gräsplätt mellan parkeringen och fotbollsplan. Stenar låtero täckte! Jag bara bada på badstranden…

• funkyman

Member
    20 juli, 2004 at 19:53

Jag såg en i våras som körde i Önneredskanalen som mynnar ut i Fiskebäck precis nedanför tippen. Helt otroligt, men han kryssade ut från kanalen ut i öppet hav.

Log in to reply.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Session Göteborgstrakten

You must be logged in to create new discussions.