Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Göteborgstrakten vid syd?
-
Göteborgstrakten vid syd?
Publicerad av mozzy på 24 juli, 2003 vid 12:23Göteborgstrakten vid syd?
Funkar Tollenäs?!? camping uppe i Stenungsund?kongos svarade 21 år, 3 månader sedan 6 Medlemmar · 7 Svar -
7 Svar
-
Jag drar nog till stora höga o vindsurfar i helgen.. men vet inte om det e’ så bra för kite vid syd… det beror på om du vill ha grunt vatten… eller om du kan tänka dig att köra på lite djupare vatten ut mot öarna som ligger utanför…
-
Jag har inte varit där på ren syd men det verkar vara bästa riktningen för platsen.
nic
-
Jag skulle rekommendera Åsa-Rågelund här men stadskartan fick mig att bli fundersam.
Jag var i Åsa idag (helt i onödan men man kan alltid hoppas). När jag, så här på kvällskvisten kollar hur det har blåst, enligt Onsala space observatory, så visar den en SSO (Syd Syd Ostlig) riktning under den tidsperioden jag var i Åsa.
På plats kunde man tydligt se att vinden (den lilla som fanns) kom från Ringhals. Lite förbluffande då jag trodde att Ringhals Låg åt SV. Mycket riktigt det gör det enligt stadskartan. Vad är fel .Jag tänker åka ner vid nästa sydliga vind, som förhoppningsvis dyker upp nu på lördag och ta reda på detta.
När jag har gjort det så ska ni få en recension. Skiter det sig i Åsa så ska ni få en från Björkängs camping som jag tänkte ha som backup.MVH
/E -
Maaste ta och rekommendera Bjoerkaeng.
Stor strand, vaeldigt lite folk trots den stora campingen. Naestan inga badare haaller till paa den soedra delen av stranden. Tyvaerr blaaste det foer lite idag. -
Imorgon kommer jag i alla fall att köra vid torkelstorp då de lovar sydost se vägbeskrivning i tidigare inlägg här vid konfen inte ett jättebra ställe framför allt inte att rigga kiten på men vid ost kan man inte ha så stora krav när man bor på västkusten
-
Anonym
Gäst26 juli, 2003 vid 09:01Finns det någon plats i någon bil?… jag vill åka med!!! (En kompis Peter är oxå sugen på att åka dit)
Bor i centrala gbg.
mitt tel är 0703 977271
-
Okej!
Det blev, som väntat, ingen vind. Men jag changsade på Åsa och träffade en del folk som,liksom jag, är optimister.
Själv brydde jag mig inte om att packa upp men två killar som var där lite tidigare hade grejerna framme och provade på några åk.
Det gick nästan.
Inte allt för byig vind men inte helt konstant heller.
Jag tror att Rågelund funkar vid syd men det ska blåsa då./E
Logga in för att svara.