Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Gotland
-
Östergarn, fast det är mest på nordliga vindar. På sydliga har du t ex Sandviken som ligger på sydsidan av Östergarn.
-
Tack för informationen IrieMan, funderar just nu på om Gnisvärd fungerar bra med nordväst, någon som vet?
-
Tappade troligen mastfot och förlängare igår i Sandviken. Letar förbrilt nu. Säg gärna till om någon hittar!
Hur är gnisvärd nu (tisdag)? Funderar på snäck som ju är närmast. .
-
Gnisvärd har jag aldrig surfat själv men det ska tydligen vara bra på lite mera ren V. Borde ha varit bra idag kanske? Körde överriggad 5.4 nyss i några timmar och då pendlade det mellan V och NV. Bra tryck i vinden, i byarna hade det varit lagom med 4.2!
-
Gnisvärd är bra på syd, i synnerhet om det pungar på är det fina vågor och sidvind. Segla en bit ner/norrut från piren så påminner det om ett rent Torö. På väst är det tokstökig onshore. /JB
-
Ok, då kan det vara bra nu m a o. Vet inte hur det är på västra sidan men det var S 9-11 vid Östergarn för någon timme sedan. Är det någon som är i Sandviken som kan rapportera? Verkar vara bättre tryck där än södra Gotland just nu.
-
Någon som kan rekommendera en bra familjevänlig plats vid väst/sydväst?
Tofta strand borde väl fungera, eller kanske någon av insjöarna t.ex. Tingstäde träsk. Funderar även på om Sudersand på Fårö kan vara bra, vill gärna ha pålandsvind från någon vinkel.
-
På SV så finns ju Sandviken som även är ett kanonställe för familjen. På ren V som det verkar vara idag så vet jag inte riktigt, Ihreviken kanske?
-
@IrieMan 713679 wrote:
På SV så finns ju Sandviken som även är ett kanonställe för familjen. På ren V som det verkar vara idag så vet jag inte riktigt, Ihreviken kanske?
Ihreviken skulle funkat bra igår 1 aug. Stora vågor och bra med vind. Själv satt jag och frös i sandbunker..:) Barnvänligt, nja, ungarna driver iväg med strömmen och det är bra punch i vågen.
Sudersand är nog bättre. Ren väst är alltid knepig. -
Funderade på att dra iväg igår men det blev en 3-timmars freeride-session istället på hemmaspotet, 7.0 och Firemove! Riktigt skoj! Gotland levererar som vanligt.
-
@IrieMan 713765 wrote:
Funderade på att dra iväg igår men det blev en 3-timmars freeride-session istället på hemmaspotet, 7.0 och Firemove! Riktigt skoj! Gotland levererar som vanligt.
Vart är ditt hemmaspott på Gotland?
-
@FastlandsGuten 713803 wrote:
Vart är ditt hemmaspott på Gotland?
Gansviken, så inga vågor tyvärr men ett bra bump and jump, freeride och freestyleställe där de flesta vindriktningar förutom SO funkar.
-
Hej, vart kör man slalom/freeride imorgon eftermiddag på Gotland? Jag är ny besökare på ön och bor i Lau så tips i närheten eller i alla fall på södra delen av ön skulle uppskattas mycket.
Logga in för att svara.