Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Gotland i sommar?
-
Gotland i sommar?
Publicerad av perrapops på 6 april, 2008 vid 13:14Tänkte bara höra efter om det är någon som kommer att hålla till på Gotland i sommar?
Jag kommer att befinna mig i Ljugarn från mitten av Juni till slutet av Augusti, och surfa varje dag det blåser, skulle vara roligt om det var någon annan som kommer att hålla till i krokarna och som man kan köra med när det blåser i träden.
Har bil, och kan eventuellt plocka upp för samåkning inom en lämplig radie.
Ha det fint// Per
dr-masse svarade 17 år, 1 månad sedan 10 Medlemmar · 15 Svar -
15 Svar
-
tja! det ser ut som om jag kommer att spendera mina dagar runt tofta strand, då jag förhoppningsvis skall jobba på ett strandpensionat där. vet inte var ljungarn ligger, men gotland är inte så stort och det är en ö…. jag kommer oxå vara ute alla förmiddagar det blåser, plus alla lediga dagar! har oxå bil.
-
Bra där! Vi som bor här ”kör på” rätt mycket. Bara och ringa
/Jocke
-
Vad roligt!
Ljugarn ligger på östra sidan av Gotland, och ligger nära många väldigt bra spots.
Jag är Gotlänning, men har bott ifrån i många år, har aldrig kört ”på riktigt” på Gotland så det ska bli jäkligt kul!Skriver inlägg när det börjar närma sig.
//Per
-
Gotland är värdelöst! Fult, otrevligt och inge bra spots. Surfsafarigrejen är en ren myt. Åk till Apelviken för f-n!
/Jesper B
-
Hur står det till Jesper? Oroar du dig för att Gotlands spots outas och blir övergödda med surfare – eller tycker du dig ha börjat förstå och se värdet i Surfsluskens invers-invers-logik och anammar samma stil – ojojoj illa illa. Hur ska det gå :confused2:
-
@dude 456669 wrote:
Hur står det till Jesper? Oroar du dig för att Gotlands spots outas och blir övergödda med surfare – eller tycker du dig ha börjat förstå och se värdet i Surfsluskens invers-invers-logik och anammar samma stil – ojojoj illa illa. Hur ska det gå :confused2:
Åt skogen! Men visst är ön magisk. /JB
-
Kan inte annat än att hålla med! Kommer att bo 200 m från vattnet..:)
-
Perrapops;456857 wrote:Kan inte annat än att hålla med! Kommer att bo 200 m från vattnet..:)
Sweet. Kommer du ha en skön soffa…
”?! haha
-
I sommar?! Man borde sitta på färjan över nu! Det kommer ju både vara fina vågor och om man så vill vind på en väldigans massa fina spots där imorrn. Ha skitkul alla G-land-locals! /Jeppepeppe B(urkslusk)
(som sitter och försöker få ihop bokföringen till deklarationen (därav en lite mer sluskig inställning kanske?)
-
Haha, en soffa finns alltid till övers…;)
Får hoppas att Burkslusken också kommer ner och visar hur det ska gå till:)
-
Blåser det nåt på ön sommartid då? (Har möjlighet att flytta till Gotland ett år och överväger för/nackdelar)
-
@FNG 456955 wrote:
Blåser det nåt på ön sommartid då? (Har möjlighet att flytta till Gotland ett år och överväger för/nackdelar)
Nej ingen vind. Dåliga vårar och höstar och sommaren är ännu värre. Alla fastlandsspot är bättre. Så! Nu var det sagt!
Att jag bor här och inte vill flytta har med vindsurfingen att göra. Så! Nu var det sagt!
C
-
Juli/aug månad har inte så mycket vind, men annars är det rätt ok.
Har du ett flexibelt jobb så kan du få mycket surf, det är inte så långt mellan dom olika spotsen.
hälsar, Peter
-
I synnerhet i år kommer juli/augusti att vara vindstilla. Då är jag där, ah!
Logga in för att svara.