Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Gotland levererar på nytt!

• surfslusken

Medlem
    13 oktober, 2007 vid 00:59

Bra vågor på ser de ut som, men de e ju fan inte nån som e på dom! O va fan gör fina vågor för nytta då???

• getwet

Medlem
    13 oktober, 2007 vid 05:43

@surfslusken 421729 wrote:

Bra vågor på ser de ut som, men de e ju fan inte nån som e på dom! O va fan gör fina vågor för nytta då???

Och lika djävla dryg som vanligt……

• surfpunk

Medlem
    13 oktober, 2007 vid 06:46

Härligt att se bilder från Gotland,vad heter stället om man får fråga??.

• emil_h

Medlem
    13 oktober, 2007 vid 07:32

Nice!!!

• surfslusken

Medlem
    13 oktober, 2007 vid 11:57

@getwet 421730 wrote:

Och lika djävla dryg som vanligt……

Japp!!

• gurra1978

Medlem
    13 oktober, 2007 vid 12:45

Ja berätta nu var bilderna är tagna och vilka förhållanden som rådde. Det lär nog ändå aldrig på crowded på Gotland så häng ut era secrets nu : ) Dessutom får jag en känsla att du sitter på fler bilder så ge oss dem NU!

• donpedro

Medlem
    13 oktober, 2007 vid 13:36

Du får leta upp det själv 😉

• lars_k

Medlem
    13 oktober, 2007 vid 13:38

Haha. Badjävvlar från Tokholm….

• perrapops

Medlem
    13 oktober, 2007 vid 14:20

Är själv gotlännin, bor dock i fjollträsk, hela Gotland är stort sett ett vindsurfingparadis!

• haze

Medlem
    13 oktober, 2007 vid 14:41

Ser ut som vanligt på gotland….

• charlieb

Medlem
    13 oktober, 2007 vid 15:40

@gurra1978 421680 wrote:

Instämmer! Äntligen får man se Gotland leverera. Alla har pratat om att det är så bra men som Lars K skriver, man har aldrig fått sett något bevis på det. Nu har man det. Fett! Mer bilder tack.

Att “man” inte sett “bevis”… har inte fastlands hardcore surfare lärt sig om man väntar på bildbevis på allt kommer man bara segla där alla andra är?

C

• dr-masse

Medlem
    13 oktober, 2007 vid 16:54

Efter två Gotlandsresor förstår jag inte varför jag väntade så länge med att åka hit (är här nu). Ännu ett i raden av felbeslut på i min surfkarriär för min del.. men det går ju att rätta till … Det är ju rysligt kul med bildbevis, men vi talar om ett ställe av många. Många. Det är värt att leta lite, och faktiskt inte alltför svårt om man har lite fantasi, is i magen och är beredd att köra lite bil.

Ibland blir det fel, men ofta blir det rätt. Funkar inte den ena viken, funkar nästa. Och gutarna är hur trevliga som helst (även mot en 08-man som mig), och ger tips om var man kan köra. Jag har de tre senaste dagarna sett minst 10 ställen som haft vågor och sidvind, och seglat på fyra. Vissa kända, andra mindre kända (vissa vet jag inte ens själv vad de heter eller exakt var de ligger, ibland är det gött att få skjuts).

Gotland är helt enkelt fantastiskt för vågsegling, och med tanke på alla alternativ är det nog bäst i Sverige. Tror jag. Bilderna är ett smakprov, ett grymt skönt smakprov. Och var bilderna är tagna får någon annan bjuda på. Själv tycker jag att alla som är lite, lite intresserade av vågsegling i Sverige enbart skall se det som ett bra skäl att boka en resa hit på nästa prognos!

Gotland På!

• koa

Medlem
    13 oktober, 2007 vid 17:42

Verkligen time för oss alla att upptäcka fler riktigt bra vågspots…Sveriges långa kuster har säkert många fler grymma spots!
    Lätt att alla följer och vaggas in i “Konfen-psykosen” och drar till samma ställen och får trängas…
    Dags för scouting av fler ställen i vårat avlånga land… 😉

• mag

Medlem
    13 oktober, 2007 vid 18:18

Tusan, får till och med 08-orna uppleva detta just nu! F-ck asså! 😉
    Men här i skogen är det också rätt kul, med skjutna älgar överallt o så…

Vart tog höstvinden vägen??? 🙁

/Magnus

• fastlandsguten

Medlem
    13 oktober, 2007 vid 18:20

Tidig Grogarnsberget idag. Inte lika radikalt, men jäkligt trevligt och skoj med mycket(typ 12st) på vattnet..:)
    Skånerevet som det heter ligger en bit ut och min kamera tar inte bra bilder på avståndet, men skoj var det blandet 5.8-5.0

Sida 2 av 5

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Gotland levererar på nytt!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.