Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Gotland levererar på nytt!

• dude

Medlem
    16 oktober, 2007 vid 07:17

Det ser i alla fall riktigt fint ut. Tack för bilderna!

• charlieb

Medlem
    16 oktober, 2007 vid 07:46

@dude 422472 wrote:

Jag antar det är Fårö ni alla pratar om som har dessa finaste vågor. Men sen finns det ju också Sandviken, men på sydspetsen, finns det fina vågspots där också?

/Niklas

På sydspetsen finns det spots, ja herrejävler vilket spot det finns där.

C

• Oregistrerad

Gäst
    16 oktober, 2007 vid 09:06

@Jesper_B 422082 wrote:

Att Gotland är Sveriges Hawaii är knappast något nytt. Den “legendariska” Surfkarta med typ 40-50 spots utmärkta med betyg, karakteristik, vindriktningar mm har väl sådär 20 år på nacken.
    /Jesper B

Var finns denna legendariska surfkarta?

/Tobbe

• challgren

Medlem
    16 oktober, 2007 vid 09:14

@CharlieB 422478 wrote:

På sydspetsen finns det spots, ja herrejävler vilket spot det finns där.

C

Och mitt på ön finns det också flera riktigt riktigt grymma spots 🙂

/Christian

• tall-jonny

Medlem
    16 oktober, 2007 vid 10:15

Kom igen nu, jag var själv på ön förra året och Sandviken levererade riktigt bra vid ett flertal tillfällen och hur många var vi som var på vattnet då? Max 10 sailors….:wink: Det lär knappast bli tjockfullt om somliga blev lite mer generösa gentemot sina bröder från andra delar av landet vad det gäller tips

• henryk

Medlem
    16 oktober, 2007 vid 12:50

Japp, det här börjar ju bli riktigt töntigt… först dela med sig av de fina bilderna, och sen inte dela med sig mer !?!?!? , är man eremit på gotland och tycker det är så j… jobbigt med att det är crowded överallt, då kan man väl hålla bilderna för sig själv också…

• Oregistrerad

Gäst
    16 oktober, 2007 vid 13:00

Som med Gislövhammar?

• jesper_b

Medlem
    16 oktober, 2007 vid 13:09

Helloj,
    Vet inte riktigt hur jag ska vända mig (har ändå rumpan bak). Blev guidad till ett par superspots, som jag som gammal Gotlandsvän inte hade varit på, och dessutom ombed att inte avslöja var dessa låg (dock ej av själva guiden). Jag står i tacksamhetsskuld och lovade att inte avslöja något… Hur jag än vrider och vänder på det måste jag nog överlåta åt andra att avgöra huruvida detta ska avslöjas här på konfen eller ej.

Väl på ön, eller i mindre offentliga rum än detta, är det en annan femma. Då tänker jag med förnuft fatta egna beslut om vem eller vilka som får invigas i G-lands mer okända magiska regioner.

/Jesper

• star

Medlem
    16 oktober, 2007 vid 13:25

Gotland har drygt 80 mil kust. Finns spots som är så secret att de ännu är osurfade.

• henryk

Medlem
    16 oktober, 2007 vid 13:48

Okej, klart man inte kan avslöja något om ens “guide” inte velat det, det är ju en självklarhet – är bara lite förvånad över de “gutar” (heter det så?) som ivrigt framhäver gotland som ett ställe med fina spots, lägger ut bilder och sen inte vill att någon ska hitta dit på egen hand ???

(säger en som mest ligger ivägen och försöker komma upp igen mellan vågorna…)

• pelle_b

Medlem
    16 oktober, 2007 vid 13:53

För att inte trasla till detta ytterligare. Det var jag som bad Jeppe inte skriva om spottet på Konfen efter att ha tipsat honom, Kricke och Tobias att åka dit och sup:a. Jag i min tur, och ett gäng andra S-holmare, blev tipsad om kustremsan av några locals….och de om några får bestämma om det ska publiceras. Vissa spot på Gotland är känsliga ur naturvårdssynpunkt (kryllar av fågelskådare i varje buske) och en kite:are skulle säkerligen få upp förbudskyltar på nolltid. Det gäller dock inte detta spot.

Som tidigare nämnt. Gutarna är hur trevliga som helst och väl på öjn brukar det aldrig vara något problem att få tips om var man ska segla!

Hoppas att ni gillar bilderna och att de sprider lite sug efter att åka på jakt efter nya bryt som varken tidigare seglats eller surfats.

//Pelle

• Oregistrerad

Gäst
    16 oktober, 2007 vid 13:55

@Jesper_B 422577 wrote:

Helloj,
    Vet inte riktigt hur jag ska vända mig (har ändå rumpan bak). Blev guidad till ett par superspots, som jag som gammal Gotlandsvän inte hade varit på, och dessutom ombed att inte avslöja var dessa låg (dock ej av själva guiden). Jag står i tacksamhetsskuld och lovade att inte avslöja något… Hur jag än vrider och vänder på det måste jag nog överlåta åt andra att avgöra huruvida detta ska avslöjas här på konfen eller ej.

Väl på ön, eller i mindre offentliga rum än detta, är det en annan femma. Då tänker jag med förnuft fatta egna beslut om vem eller vilka som får invigas i G-lands mer okända magiska regioner.

/Jesper

Du kanske kan lägga ut denna “legendariska surfkarta” här i alla fall?

/Tobbe

• fastlandsguten

Medlem
    16 oktober, 2007 vid 13:56

Nu har det här blivit lite för stort 🙂
    Två ställen seglades under helgen, Grogarnsberget(LAT n57,26,18.82
    Long E18 53,57.62) och Natviksudden (LAT: n57, 24, 12.56)
    Finns t.o.m bilder på surfsafarigotland sidan från båda platserna. Just dom här dagarna dundrade swellet på bra och det byggde fint.

Man är ibland lite varsam med att lägga ut alla info om olika platser så att stället inte förstörs eller att man irreterar markägaren, fågelskådare mm Om man bestämmer sig för att åka till Gotland och windsurfa så lovar jag dig att inget stället kommer hållas hemligt, ring mig gärna. Då kan vi även informera om tips vart man kan parkera, tälta, köra bil, kita osv.. Stugägarna är väldigt snabba på att hugga en och vi som seglar här året om vill fortfarande kunna göra det.

Senast det var trångt på Gotland var väl något SM för ca 20 år sedan…

Så känner du suget för lite fin vågsegling, tveka inte att fråga någon med en massa brädor på taket och säg gärna hej innan du hoppar i vattnet!

Vi ses i höst stormarna!

Peter

• tall-jonny

Medlem
    16 oktober, 2007 vid 14:53

Trevligt, så skall det låta:grin:
    Nu blir färjorna fullbokade när det finns swell och vind 😉

• kamaaina

Medlem
    16 oktober, 2007 vid 15:05

Ja stackars alla på G-land, nu kommer det stå tyska husvagnar längs hela kusten, inga strandremsor kvar…..

Alltså det här e det töntigaste jag varit med om…..

…vill inte avslöja med hänseende på naturskydd osv. Nej, men då skall väl INGEN segla där eller. Förresten så hägrar sockersötspipan nästa sommar i Apelviken, så ni kan glömma att ni får komma dit o segla, det e bara jag o mina kompisar som får.

Sida 4 av 5

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Gotland levererar på nytt!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.