Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Gotland lördag, var?

• Gotland lördag, var?

Publicerad av phu på 4 juli, 2008 vid 16:51

Ser ut att bli runt 10 m/s N-NNO på Gotland imorgon. Var bör man bege sig om man vill ha lite vågor (helst i kombination med sandbotten)?. Kan Ekeviken funka eller blir det för rakt på där? Finns det bättre alternativ?

/Peter

vind svarade 16 år, 10 månader sedan 5 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • fastlandsguten

Medlem
    4 juli, 2008 vid 17:27

Ekeviken och vikarna runt omkring kan funka bra. Grogarnsberget kan också blir bra. Är det sand funkar Fårö bäst.

hälsar, Peter

• phu

Medlem
    4 juli, 2008 vid 19:54

Lutar mot att det blir Ekeviken för min del imorgon då om prognosen står sig. Tack!

/Peter

• jesper_b

Medlem
    4 juli, 2008 vid 20:13

Sitter på Skala efter sup i mikrovågor. I morrn blir det större. Enligt de flesta rapporter blir det mer vind norra G-land så jag tror inte jag orkar åka ner till östergarn/grogarnsberget öven om det finns bättre riktning där. Tror kanske det kan bli knappt med vind för vindsurfing all over. Provar nog på eke med rigg och sedan utan lite upp till vänster/österut. /JB

• dude

Medlem
    4 juli, 2008 vid 22:54

Skulle gärna åkt ner till Gotland, men för en dags surf som dessutom inte har helt hundra prognos… Säg hur det funkade Jeppe – det vill jag gärna höra 🙂 Hoppas du får bra surf, jag är speciellt intresserad av vilken vinkel du får. …ser ju ut som vinden kan ligga kvar till klockan elva på morgonen åtminstone.

• jesper_b

Medlem
    7 juli, 2008 vid 03:27

Pang på rödbettan 5.0 i Ekeviken hela dagen. Tyvärr 100% rakt på. Var fantastisk surf längre söderut lördag kväll. Vågorna bygger dock fint i Ekeviken och söndag morgon bjöd på fin SUP. Idag blir det sannolikt kalasfin surf på Skala, jag har dock just kört hem från färgan… /JB

• dude

Medlem
    7 juli, 2008 vid 06:07

Tack för rapport! Någon gång kanske jag också lär mig spotsen på Gland och kommer över på en långhelg, kanske redan i sommar om jag har tur 🙂

• vind

Medlem
    7 juli, 2008 vid 07:13

Tyvärr är Ekeviken inge bra på rak nord, som J noterade blir det rak on shore. Men om våghöjden är hyfsad kan man söka sig mot kanterna av den stora ekeviken som är formad som en hästsko. Själv hade jag mitt bästa pass på kvällen – solo – på kanten upp mot Skär. Renare linjer och något bättre vinkel. Kul det va !

Mera !

U

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Gotland lördag, var?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.